www.montazer.ir
یک‌شنبه 7 ژولیه 2024
شناسه مطلب: 3302
زمان انتشار: 9 اوت 2015
ثواب جهاد در راه خدا همراه با امام عادل

ثواب جهاد در راه خدا همراه با امام عادل

1 ـ ... امـام صـادق علیه السـلام از پـدرانش علیهم السـلام از جـدش علیه السـلام روایت می‌نمایـد که رسـول خـدا صـلی الله علیه وآله فرمودند جبرییل چیزی گفت که خوشـحال و شادمان شـدم. او گفت: اگر یکی از افراد امتت در راه خدا جنگ کند، قطره‌ای از آسمان بر او نمی‌بارد یا دچار سردردی نمی شود، مگر این که در روز قیامت پاداش شهادت خواهد داشت.

2 ـ ... رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: یکی ازدرهـای بهشت (مجاهـدین) نـام دارد. و در حالی که مردم درموقف حساب الهی هستند، آن در باز بوده و آن‌ها در حالی که شمشیرهایشان را به گردن آویخته و فرشتگان به آن‌ها خوش آمد و مرحبا می‌گویند بسوی آن در می‌روند. کسی که جهاد را ترک نماید خداوند لباس ذلت، فقر در زندگی و نابودی دینش را به او می‌پوشاند. براستی که خدای متعال امتم را با نوک سم رمة اسبان و محل نیزه هایشان عزیز گردانیده است.

3 ـ ... رسول خـدا صـلی الله علیه وآله فرمودند: کسـی که نامه رزمنده‌ای را برساند، مثل کسی است که برده‌ای را آزاد نموده باشد و در ثواب آن جهاد با او شریک خواهد بود.

4 ـ ... امام صادق علیه السـلام از پـدرانش علیهم السـلام نقل می‌نمایـد که رسول خـدا صـلی الله علیه وآله فرمودند: اسـبان جنگجویان اسلام، همان اسبان بهشتی آن‌هاست . 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed