www.montazer.ir
شنبه 5 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 3191
زمان انتشار: 1 اوت 2015
ثواب اجتناب از گناهان و توبه

ثواب اجتناب از گناهان و توبه

ثواب اجتناب از گناهان کبیره

1 ـ ... احمدبن‌عمرحلبی می‌گوید: از امام صادق علیه السـلام پرسیدم معنی آیه شریفه ((اگرگناهان کبیره ای که از آن نهی شده‌اید دست بردارید، گناهان شـما را می‌پوشانیم))چیست؟ فرمودنـد: معنی آن آیه این است که اگر هر مومنی از گناهانی که خداوند به مرتکب آن وعده جهنم داده است، اجتناب نمایـد، خداونـد گناهان او را پوشانیـده و او را در جایگاه نیکویی می‌گردانـد، وگناهان کبیره هفتگانه‌ای که انسان را جهنمی می‌کند عبارتند از: آدم کشی حرام، ترک حقوق پدر و مادر(یعنی آزار رساندن به آنان، خوبی نکردن به آنان و نافرمانی از آنان)، ربا خواری، بازگشت از منطقه اسلامی به منطقه کفر پس از هجرت از آن به منطقه اسلامی، تهمت زدن به زن پاکدامن، خوردن مال یتیم و فرار از میدان نبرد.

2 ـ ... امام رضا علیه‌السلام درباره معنی این آیه (اگر ازگناهان کبیره ای که از آن نهی شـده‌اید دست بردارید،گناهان شـما را می‌پوشانیم) فرمودند: اگر هر مومنی از گناهانی که خداوند به مرتکب آن وعده جهنم داده است پرهیز نماید،خداوندگناهان او را می‌پوشاند.

 

ثواب بازگشت، توبه و خجالت از گناه

ابی‌بصیر می‌گوید: شـنیدم که امام صادق علیه السلام فرمودند خداوند عزوجل به داوود پیامبر علیه السلام وحی کرد: ای داود! براستی که اگر بندة مومن من گناه کند، آن‌گاه بازگردد و از آن گنـاه توبه کنـد و هنگـام یـادآوری آن از من خجـالت بکشـد، آن گناه را آمرزیده، آن گناه را از یاد فرشتگان نویسنده گناهان برده، آن گناه را تبدیل به کار نیک نموده و برایم اهمیت ندارد و من مهربان‌ترین مهربانانم. 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed