www.montazer.ir
شنبه 5 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 3144
زمان انتشار: 30 ژولیه 2015
ثوابهایی در خصوص مساجد

ثوابهایی در خصوص مساجد

ثواب وضو گرفتن و آن‌گاه به مسجد رفتن 

1 ـ ... امام صادق علیه‌السلام فرمود: در ((تورات)) نوشته شده است: خانه‌های من در زمین مساجد است. خوشا به حال کسی که در خانه خود وضو بگیرد، آن‌گاه مرا زیارت کند. و به عهده دیدار شونده است که دیدار کننده را گرامی بدارد.

2 ـ ... رسول خدا (ص) فرمود: خدای متعال فرموده است: بدون تردید، خانه‌های من در زمین مساجد است و همان‌گونه که ستارگان برای زمینیان نور افشانی می‌کنند، بدون تردید، خوشبختی از آن کسی است که مساجد خانه‌هایش باشد. بدون تردید خوشبختی از آن بنده‌ای است که در خانه خود وضو بگیرد، سپس مرا در خانه‌ام زیارت کند. بدون تردید، بر دیدار شونده است که دیدار کننده را گرامی بدارد. بدون تردید، کسانی را که در تاریکی‌ها به مساجد میروند، به نور درخشنده در روز قیامت مژده بده.

3 ـ ... امیرالمومنین علیه‌السلام فرمود: بی‌شک، هنگامی که زمینیان مشغول معصیت و گناه شوند، خداوند تصمیم می‌گیرد آن‌ها را بدون استثنا عذاب کند ولی وقتی به سالخوردگان می‌نگرد که به سوی نماز قدم برداشته و بچه‌ها را میبیند که مشغول فراگیری قرآن هستند، به آن‌ها ترحم کرده و عذاب را تاخیر می‌اندازد.

 

ثواب نماز‌های نافله

امام کاظم علیه‌السلام فرمود: نمازهای نافله مایه تقرب هر مومنی است.

 

ثواب روشن کردن چراغ در مسجد

رسول خدا فرمود: کسی که در یکی از مساجد خداوند عزوجل چراغی روشن کند، تا زمانی که نوری از این چراغ در آن مسجد باشد، فرشتگان و حمل کنندگان عرش خداوند، پیوسته برای او استغفار می‌کنند.

 

ثواب جارو کردن مسجد

امام کاظم علیه‌السلام نقل می‌نماید که رسول خدا (ص) فرمود: کسی که در روز پنج شنبه، شب جمعه، مسجد را جارو کرده و به اندازه سرمه چشمی خاک از آن خارج کند، خداوند او را می‌آمرزد. 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed