www.montazer.ir
شنبه 18 می 2024
شناسه مطلب: 5699
زمان انتشار: 28 اکتبر 2020
تفاوت یک داعشی و شهید فهمیده در عقل آنهاست

تفاوت یک داعشی و شهید فهمیده در عقل آنهاست

آیت الله حائری رمز تفاوت شهید فهمیده را با داعشی های بمب گذار در «گوهر درونی و حجت باطنی آنها که همان «عقل» است دانسته وگفت: «بین شهید فهمیده و آن داعشی که امروز به خودش بمب می بندد و افرادی مثل شهید شوشتری و تعداد دیگری را می کشد، تفاوت زیادی است». هر دو ایثارگر و جان برکفند، هر دو مقلدند، اما یکی مثل شهید فهمیده به اعلی علیین بهشت می رود، ولی آن یکی به اسفل السافلین می‌رود.

کربلا دو بخش دارد، افعال اشقیا به عنوان «انسان» و  افعال شهدا به عنوان «انسان» مجموعه اش انسان است، ولی «انسانِ جهل» جزء اشقیاست و «انسان عقل» جزء شهدای کربلاست. وقتی اشقیای کربلا را بشناسید و عیوب و صفاتشان را بدانید، انسان را می شناسید. ما به جنود جهل یعنی اشقیا لعن می کنیم و به جنود عقل و شهدای کربلا سلام می کنیم.

در جنگ جمل و صفین نیز کسانی بودند که انتحاری عمل می کردند. کم نبودند کسانی که وقتی دست شان قطع می شد، شمشیر به دست دیگر می گرفتند و می جنگیدند، در جنگ جمل نزدیک به 70 نفر قهرمان زمام شتر عایشه را به دست گرفته بودند و با دست دیگر شمشیر می زدند که 70 نفر از یاران امام و 70 نفر از دشمن سر این شتر کشته شدند، امام علی به امام حسن فرمود: تا کی افراد کشته شوند، برو و شتر را پی کن. امام حسن پای شتر را قطع کرد و شتر افتاد، خیلی از دشمنی ها از همین جا با علی شروع شد.

انسان باید بداند که عقلش او را مدیریت می کند یا جهلِ او؟ اگر ما این ها را نشناسیم، چطور می فهمیم که الان در رکاب عقلیم یا جهل؟ کار عقل تناقض ندارد، اما جهل گرفتار تناقض می شود. داعشی عقل است یا جهل؟ شهید فهمیده عقل است یا جهل؟ شهید فهمیده می گوید: من با بصیرت فهمیدم، خدایی دارم، این عالم را ساخته تا مرا امتحان کند و خدا را با چیزی معامله نکنم. با مال و جانم رضای خدا را بخرم. امام و مقتدا مهم است. وقتی انسان از جنود جهل جدا شد، پاک می شود و خداوند «پاک رباست»، انسان های پاک را می رباید، همانطور که آهنربا آهن را می رباید.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed