www.montazer.ir
جمعه 17 می 2024
شناسه مطلب: 5736
زمان انتشار: 5 نوامبر 2016
بیستمین کارگروه های تخصصی علمی – فرهنگی، سایت  و خیریه «جامعه پزشکی مهدوی»

استاد محمد شجاعی

بیستمین کارگروه های تخصصی علمی – فرهنگی، سایت و خیریه «جامعه پزشکی مهدوی»

بیستمین جلسه  کارگروه های تخصصی علمی – فرهنگی، سایت و خیریه «جامعه پزشکی مهدوی» توسط مؤسسه فرهنگی منتظران منجی (علیه السلام) در روز جمعه 14 آبان ماه در اردوگاه لواسان با سخنرانی استاد محمد شجاعی برگزار شد.

استاد شجاعی سخنانش را درباره ی ارزش جهاد و عاشورا آغاز کرده و بیان کردند: ما باید از عاشورا درس مهم زندگی بگیریم. اینکه گفته می شود: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» یعنی داستان عاشورا و کربلا برای همه انسانها بدون استثناء اتفاق می افتد و این واقعه تنها یک حادثه تاریخی نبوده که اتفاق بیفتد و به پایان برسد. این واقعه امروز به صورت غربت و آوارگی و طردشدگی حسین زمان ما تجلی کرده است. ما امروز با ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین زمان مان روبرو هستیم. عاشورا معلول عدم وفاداری مردم به امامان و متخصصان معصوم و عدم همدلی مردم حول محور امام است. امام مهمترین فرد جامعه است. روح نظام خلقت، متخصص معصومی است که روح انسانها را به بلندای ابدیت تربیت می کند.

با این تفاسیر ما در جامعه پزشکی مهدوی احتیاج به باور این عقاید و وقت گذاری برای آن داریم. ما همه کسانی که امام حسین را تنها گذاشتند، مذمت می کنیم و حالا همین اتفاق برای خود ما افتاده است و وظیفه ماست که حسین زمان مان را تنها نگذاریم.

همانگونه که شما پزشکان و جراحان با وسایل و ابزاری مثل سوزن و قیچی و چاقوی جراحی و داروهای تلخ جسم بیماران را معالجه می کنید که ثواب زیادی هم دارد، علاوه بر آن باید به درمان روح آنها نیز بپردازید. هر دو جهادند، اولی جهاد برای مبارزه با بیماری های طبیعی و بخش حیوانی و گیاهی وجود انسان و دومی جهاد برای مبارزه با جهالت ها و نادانی ها و بی معرفتی هاست. جهاد مظهر رأفت است و روح جهاد یعنی مبارزه با همه چیزهایی که نمی گذارد ایتام به خانواده آسمانی شان برسد. آیا شما خشن تر از این سراغ دارید که بخاطر جاه و مقام بچه ها را بدزدند و قاچاق کنند؟ امروز طاغوتها و دشمنان اهل بیت با فرزندان اهل بیت همین کار را می کنند، آنها را فریب می دهند و می دزدند و به استخدام خودشان در می آورند.

در جامعه پزشکی این دو جهاد با هم جمع می شوند. جهاد هم علیه ناپاکی های طبیعی و هم علیه ناپاکی های معنوی. یعنی جامعه پزشکی مهدوی در عرصه معنوی و فرهنگی علیه کسانی که نمی گذارند بچه های امام زمان به امام و پدرشان برسند مبارزه می کنند. شما در تجارتی وارد شده اید، که سود آن را هیچ کس به جز خدا نمی تواند حساب کند حتی خودتان نمی توانید.

در ادامه، استاد شجاعی به بیان نوع فعالیت های کارگروه های تخصصی علمی- فرهنگی، سایت و خیریه پرداختند و گفتند: "کارگروه زنان و زایمان" به خاطر تربیت نسل مهدوی خیلی خاص هستند. مباحث فرهنگی ما از دوران قبل از ازدواج شروع شده و تا دوران جوانی فرزندان به والدین شان آموزش داده می شود و آنها را برای تربیت نسل مهدوی آماده می کند.

فعالیت فرهنگی جامعه پزشکی مهدوی چند بخش دارد:

بخش اول خود اعضای جامعه پزشکی مهدوی است. خودِ عزیزان که عضو هستند به اضافه عزیزان و کسانی که با آنها در ارتباط هستند. جامعه پزشکی یک جامعه ی فوق العاده قوی است، ما هم در خارج و هم داخل کشور پزشکانی داریم که دارند فعالیت می کنند. مؤسسه نزدیک 100 پزشک قدرتمند در آمریکا و اروپا دارد. پزشکانی در کشورهای بلژیک، فرانسه و آمریکا همراه با خانواده هایشان مثل شما عضو مؤسسه هستند و کار می کنند.

بخش بعدی بخش مأموریتی شماست؛ یعنی به عنوان اعضای جامعه پزشکی دست میلیونها انسان را بگیرید. آنها در قیامت جز شئون شما محشور می شوند و در حیطه شفاعتی شما قرار می گیرند.

کارخیریه در بخش فرهنگی بی نهایت با ارزشتر و بالاتر از خیریه در کار دیگری است. در بخش خیریه ما احتیاج داریم تا درمانگاه احداث کنیم، احتیاج به احداث یک مرکز تولید دارو داریم. عزیزانی هستند که در تولید دارو با ما مشارکت خواهند کرد و فرمول های تولید داروهای جدید را در اختیار ما خواهند گذاشت. سعی کنیم نخبگان ما در این زمینه جایی برای حمایت داشته باشند تا فرمول هایشان مورد سرقت واقع نشود.

قسمت آموزش دارای دو بخش است: یکی؛ آموزش خود اعضا و دیگری؛ آموزش اعضا برای آموزش دیگران و برگزاری جلسات کارگاهی برای بقیه عزیزان. عزیزان شرکت کننده و اعضای جامعه پزشکی مهدوی می توانند طرح هایشان را مکتوب نموده و در اختیار ما قرار دهند.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed