www.montazer.ir
جمعه 10 می 2024
شناسه مطلب: 5281
زمان انتشار: 28 ژوئن 2016
بهترین تقدیری که باید از خدا بخواهیم «انتظار» است

بهترین تقدیری که باید از خدا بخواهیم «انتظار» است

در شب قدر باید انتظار فعال را بخواهیم و نه انتظار منفعل و ذلیلانه را . عزاداری فعال  و نه عزاداری ذلیلانه و منفعل. عزاداری که روح انتقام و فعالیت دارد و شخص بطور همزمان دارد موانع ظهور را برطرف می کند.

 

همراهی با خانواده آسمانی در دنیا، معیت با آنها در آخرت را به همراه خواهد داشت.  «اَن یَجعَلَنی مَعَکُم فِی الدُنیا وَ الآخِرَۀ؛ از خدا می خواهم که مرا دردنیا و آخرت با شما قرار دهد».

معیت انسان با پادشاهان جاودانه و آخرتی، زمانی است که در دنیا با آنها معیت داشته باشیم. این معیت و همراهی با آنها باید در این دنیا صورت بگیرد.

در شب قدر اگر تصمیم گرفتیم که به آغوش خانواده آسمانی برویم، از فردا سبک زندگیمان واقعاً تغییر می کند. نوع دوست­یابیها، تصمیمات، انتخابات، ارتباطات، چینش های فکری، ازدواج، نوع معاملات، همه چیز رنگ خانواده آسمانی پیدا میکند. نگاهت به آدمها واقعاً عوض می شود و بهترین تقدیر رقم می خورد.

برای دریافت بهتر فیوضات شب قدر، باید از شب قبل از آن آمادگی ایجاد کرد. از جمله آمادگی ها خواندن این دعاست: «اَللّهُمَّ اَرزُقنی فَضلَ لَیلَۀِ القَدر= خدایا فضیلت شب قدر را روزیم فرما».

انتظار فعال این است که حتی کفار را به چادر حضرت بیاوریم

«دست دیگران را گرفتن» یک انتظار فعال است. همه برای رسیدن به چادر حضرت راه دارند؛ راه برای هیچ کس بسته نیست. حتی کفار فرزندان حضرت هستند.

برای انتظار فعال، باید خود را به حضرت برسانیم و سعی کنیم تعداد خود را بیشتر و تعداد کفار را کمتر کنیم. منظور این نیست که آنها را بکشیم؛ اسلام به ما اجازه نداده تا وقتی که دشمن دست به اسلحه نبرده، ما دست به اسلحه ببریم. بلکه منظور این است که چون آنها ناآگاه هستند؛ باید آنها را با کار فرهنگی و فکری آگاه کنیم.

هر کس در رشته خود می تواند کاری انجام دهد مثلا یک هنرمند موسیقی، از هنرش قشنگ استفاده کند، که وقتی این آهنگ یا شعر را می شنوید دلتنگ خانواده آسمانی شده اوج بگیرید و شما را تا بهشت ببرد.
یک مهندس، یک تاجر، یک معلم، خانم خانه ­دار... هر کس هر کاری می تواند بکند. این بهترین تقدیر است که کسی می تواند داشته باشد.

این برای آن است که خدا و اهل بیت ما را خیلی دوست دارند؛ ما بچه هایشان هستیم؛ ما را سر کار نگذاشتند؛ مسخره نکردند؛ نه به ما حقه میزنند نه ظلم می کنند. خدای سبحان منزه است از چنین اموری.

ما برای خدا خیلی قیمتی و مهم هستیم که خدا می فرماید: «مَن اَحیا نَفساً فَکَأَنَّما اَحیَا النّاسَ جَمیعاً؛ کسی که یک نفر را زنده کند، انگار که همه مردم را زنده کرده است». بنابراین، خدا می فرماید: یک نفر از شما معادل همه شما برای من قیمت دارد. همانطور که یک مادر یا پدر می گوید: هر بچه ­ام مثل همه بچه­ هایم قیمت دارد. اما در نظام آخرتی میلیاردها میلیارد مادر را جمع کنیم، یک قطره از عاطفه و مهربانی خدا نمی شوند.

 

برگرفته از سلسله مباحث نقش انسان در تقدیرات شب قدر

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed