www.montazer.ir
یک‌شنبه 19 می 2024
شناسه مطلب: 5584
زمان انتشار: 13 سپتامبر 2016
بزرگترین امر به معروف، امر به برطرف کردن موانع ظهور، و نهی از ایجاد موانع ظهور است

استاد محمد شجاعی

بزرگترین امر به معروف، امر به برطرف کردن موانع ظهور، و نهی از ایجاد موانع ظهور است

استاد محمد شجاعی گفت: نبود ولایت و امامت امام زمان(علیه السلام) بر جامعه اسلامی، امنکری است که خود جامعه ی شیعی ایجاد کرده و خودش باید آن را برطرف نماید.

غیبت امام زمان(علیه السلام) برخلاف تصور ما، خواسته ی خدا نیست، بلکه تصمیمی است که مردم گرفتند و این وضع را ایجاد کردند. خداوند نیز، به دنبال همان تصمیم که ناشی از روحیه ی مردم است، امرِ غیبت را استمرار داده است؛ و گرنه خود حضرت فرمود: اگر در شما دو صفت وفاداری (به اهل بیت (علیهم السلام)) و همدلی (بامومنان) وجود داشته باشد، من با عجله ظهور می کنم.

ما هنوز نسبت به صاحب و امام مان وفادار نبوده و دلتنگش نیستیم؛ غیبت، اضطرار، آوارگی و طرد شدگی او، دل ما را نمی آزارد و اشکی از ما جاری نمی کند و برای برطرف کردن موانع ظهور حضرت، با هم همدل نیستیم.

بزرگترین و حیاتی ترین نیاز ما در بخش «فوق عقلانی» ما به عنوان یک انسان، ارتباط با غیب، امام زمان، ملائکة الله، صمیمیت، دوستی و محبت خداوند است. دعا برای ظهور، راهی است که ما را با غیب و امام زمان مان مرتبط می سازد.

چرا بزرگترین دعای شب های قدر ما «اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن» است؟ چرا توصیه شده که از اول تا آخر شب قدر این دعا را بخوانید؟ این که گفته می شود «قرآن نخوانید، ابوحمزه نخوانید، جوشن کبیر نخوانید؛ بلکه مهمترین دعایتان دعای فرج باشد، معنایش این نیست که دست از قرآن خواندن دست بردارید، بلکه منظور، توسل به قرآن ناطق و وجود مبارک امام زمان(علیه السلام) است که بدون «او»، قرآن بی ارزش می شود.

 باید بگوییم: « اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا = خدایا! در این لحظه و در تمام لحظات، سرپرست و نگهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان ولىّ‏ات، حضرت حجّة بن الحسن باش که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد؛ تا او را به صورتى که خوشایند اوست، و همه از او فرمانبرى مى‏نمایند، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره‏ مند سازى. »

« ... وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناً...» این 6 خواسته ی ما است برای امام زمان مان.

از سلسله مباحث «ما و امام زمان(علیه السلام)»

برگرفته از سلسله مباحث ما و امام زمان(علیه السلام)

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed