www.montazer.ir
یک‌شنبه 19 می 2024
شناسه مطلب: 5842
زمان انتشار: 11 دسامبر 2016
برنامه دشمن برای ترس و ایجاد نفرت از امام معصوم و انقلاب جهانی او  ادامه دارد

از استاد محمد شجاعی

برنامه دشمن برای ترس و ایجاد نفرت از امام معصوم و انقلاب جهانی او ادامه دارد

استكبار جهانى سال‏هاست كه درگير مسئله‏اى به نام مهدى موعود (عجل اللّه تعالى فرجه الشريف) است و از این ناحیه متحمل ضربات سنگینی شده است. يهودیت و مسيحيت از منابع دينى ما، با يك خبر مشترك از آينده بشريت، روبه‏رو شده‏اند و آن، آمدن موعود جهانی است. برای همین است که نسبت به آمدن حضرت ایجاد ترس می کنند.

آنان در ایجاد ترس و تنفر جهانى نسبت به حضرت، به ساخت فیلم «نوسترا داموس» اكتفا نكردند؛ بلكه از سال تولید این فیلم تاكنون، بدون وقفه فیلم، داستان، رمان و حتّى بازى‏ هاى رایانه‏ اى متعدد تولید و پخش كرده ‏اند. متأسفانه باید گفت این تبلیغات جهانى كه براى ایجاد ترس و تنفر جهانى نسبت به امام زمان‏ (علیه ­السلام) است، در بین مسلمین و شیعیان ناآگاه، نیز بى‏ تأثیر نبوده است.

تقابل ما با دشمنان قسم خورده ی انقلاب اسلامی، تقابل كفر و ایمان است و هرگز پایان نمى‏ یابد و به آشتى و نزدیكى نمى ‏انجامد؛ زیرا هویت امام‏ زمان (علیه­ السلام)، شیعیان او و فرزندانش هرگز تغییرپذیر نیست. ما هرگز دست از آیین حق خود برنمى ‏داریم و تابع آیین باطل نخواهیم شد. ربّ­ العالمین آیین ما را براساس شناخت مخلوق و سعادت حقیقی او تنظیم نموده است و به وسیله ی رهبران متخصّص و معصوم براى ما تبیین شده است. این در حالی است که آیین آن‏ها خودساخته است. بنابراین، ما هرگز تابع راه و روش آن‏ها نخواهیم شد و این همان چیزى است كه آن‏ها از ما مى‏ خواهند.

نظریه ‏پردازان دشمن نیز سال‏هاست که مسئله «برخورد تمدن‏ها» یا «جنگ نهایی» را بعنوان یکی از فرضیه­ های علمی خود مطرح كرده ‏اند. طبق این نظریه است كه تلاش خود را براى آمادگى در آن جنگ آغاز كرده ‏اند.

پس از پیروزى انقلاب اسلامى و تشكیل حكومتى به نام امام زمان‏ (علیه ­السلام) و تربیت میلیون‏ها انسان فطرت‏گراى بیدار، تلاش سران کفر براى مبارزه با حضرت و نبرد نهایى، شدّت و سرعت بیشترى گرفت. درست در بحبوحه ی جنگ تحمیلى علیه سربازان امام زمان (‏علیه ­السلام) بود كه رئیس جمهور آمریكا استراتژى «نظم نوین جهانى» را اعلام نمود. معناى چنین نظمى، رهبرى آمریكا بر همه جهان با برنامه واحد سیاسى، فرهنگى، اقتصادى و... است. جهانى ‏سازى آن هم با سلطه برنامه‏ اى آمریكایى، مدت‏هاست كه آغاز شده است. در این مورد نیز، با توجه به تفکرات شیعه، با آن­ها تضاد جدّی و اساسی داریم.

درون­مایه ی انقلاب اسلامی با منافع نامشروع استكبار جهانى و اشتهاى سیرى‏ ناپذیر آن‏ها درمورد منابع و ثروت ملل مظلوم و روح تجاوزگرى و توحش آن‏ها تضاد اساسى و جدّى دارد. این مساله اجازه ی سکوت را به انقلابیون جمهوری اسلامی نمی ­دهد و آن­ها را نسبت به جریان­ های موجود در کشور حساس نگه داشته است.

انقلاب اسلامی ایران، مقدمه و زمینه­ سازحکومت حضرت مهدی (عج الله تعالی الشریف)‌ است. مبانی نظری و عملی وجود دارد که این دو انقلاب را به هم مرتبط می‌سازد.

بخشی از جوهره ی انقلاب اسلامی عبارت است از:

* اعتقاد راسخ به مهدى موعود (عجل­اللّه تعالى فرجه الشریف) و عشق ورزیدن به او؛

* مسئول دانستن خود در برابر او؛

*  حس فرزندى نسبت به او كه پدر حقیقى ماست؛

حال باید از خود پرسید:

ما چه وظیفه‏ اى داریم؟ آیا دست روى دست بگذاریم و اجازه بدهیم این روند همچنان ادامه پیدا كند؟

آیا وظیفه نداریم تا امكانات و نیروهاى خود را براى ترس‏زدایى و ایجاد شناخت و کسب معرفت نسبت به حضرت، بسیج كنیم تا با این كار، قدم‏ هاى اصلى به سوى ظهور برداشته شود و میل و رغبت جهانى نسبت به ایشان گسترش یابد؟

آیا این اقدامات، بخشی از خودسازی ما نیست؟

چه میزان تلاش فکری، عملی، شخصی و اجتماعی برای تحقق ظهور انجام می­دهیم؟

این اصل بدیهی را فراموش نکنیم که انس، محبت، بی­قراری و طلب، نتیجه شناخت و معرفت است.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed