www.montazer.ir
یک‌شنبه 19 می 2024
شناسه مطلب: 12070
زمان انتشار: 10 نوامبر 2020
با کسانی که دشمن را تزیین میکنند مماشات نکنید!

با کسانی که دشمن را تزیین میکنند مماشات نکنید!

رهبر انقلاب: با کسانی که مبانی انقلاب را قبول نمی کنند، ایجاد تردید می کنند و دشمن را تزیین می کنند، مماشات نکنید. ایجاد تردید، ستون فقرات کار دشمن است. امروز جامعه و نظام آمریکایی نه تنها جذّابیّت ندارد، بلکه به یک معنا در بخش مهمّی از دنیا منفور هم هست.

عملکرد بلندمدّت آمریکا موجب منفور شدن این دولت در بخش مهمّی از دنیا شده است؛ جنگ‌افروزی، کمک به دولت های بدنام، تروریست‌پروری‌ها، حمایت بی‌دریغ از ظلم و کارهایی مانند اینها. البتّه آمریکایی‌ها در عراق و سوریه ماندنی نیستند و اخراج خواهند شد. ۹۹/۲/۲۸

رییس جمهور: مگر دیوانه ایم که با آمریکا مذاکره کنیم

۱- رهبر معظم انقلاب ۲۳ خرداد ۹۸ در دیدار نخست وزیر ژاپن، درباره پیغام مذاکره، نکاتی را از موضع درایت و عزت بیان فرمودند که این روزها شایسته بازخوانی است.

در ابتدای این دیدار، آقای آبه شینزو گفت: من قصد دارم پیام رئیس‌جمهور آمریکا را به جناب عالی برسانم.

۲- حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ، ضمن بازگویی حقارت شخصیت ترامپ و اوباما فرمودند: "ما به‌لطف خداوند، بدون مذاکره با آمریکا و با وجود تحریم هم به پیشرفت خواهیم رسید... جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد. هیچ ملت آزاده وعاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.

۳- من، شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد... جمهوری اسلامی ایران به‌مدت پنج، شش سال با آمریکا و اروپایی‌ها در قالب 1+5 مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما آمریکا زیر توافق  زد. کدام عاقلی با کشوری که زیر توافق‌ زده، مذاکره کند؟

۴- ما این حرف را که آمریکا آماده مذاکرات صادقانه با ایران است، اصلاً باور نمی‌کنیم زیرا مذاکرات صادقانه از جانب شخصی همچون ترامپ، صادر نمی‌شود. صداقت در میان مقامات آمریکایی بسیار کمیاب است... ما به هیچ وجه تجربه تلخ مذاکره چند سال اخیر با آمریکا را تکرار نخواهیم کرد.

۵- بعد از توافق هسته‌ای، اولین کسی که برجام را بلافاصله نقض کرد، شخص اوباما بود، همان کسی که درخواست مذاکره با ایران کرده و واسطه هم فرستاده بود. این تجربه ما است و جناب آقای آبه، بدانید که ما این تجربه را تکرار نمی‌کنیم".

 

کلیدواژه ها: رهبری ، امام خمینی ،

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed