www.montazer.ir
جمعه 20 سپتامبر 2024
شناسه مطلب: 3562
زمان انتشار: 3 سپتامبر 2015
با وصیت به روز باشید

از سلسله مباحث استاد محمد شجاعی

با وصیت به روز باشید

یک آینده مشکوک داریم که عمر دنیاست و یک آینده قطعی داریم که وفات است. آدم باشعور اول فکر آینده قطعی خودش است یعنی اول بارِ خودش را بسته است. انتخاب‌ها، ارتباطات، افکار و اعمال خودش را طوری تنظیم کرده که هروقت به او بگویند وقت رفتن است، آمادگی وفات را دارد.

یکی از چیزهایی که موقع مردن انسان را راحت می‌کند، وصیت است که تکلیف اموال انسان را مشخص می‌کند. در حدیث از پیامبر صلوات الله علیه داریم؛ اگر کسی وصیتش را معین نکرده باشد، به مرگ جاهلیت مرده است. وصیت آدم را به روز می‌کند بسیاری از دغدغه‌های گذشته و آینده را از انسان می‌گیرد. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: آدم‌های دیوانه کسانی هستند که آن‌قدر مشغول دنیا هستند که ابدیتشان را فراموش می‌کنند. آدم‌های زیرک و عاقل کسانی هستند که کاملاً خودشان را آماده کرده و فضای زیستی آخرتشان را از الان می‌سازند. می‌دانند تا چند ساعت دیگر به عالمی جدید با شرایط جدید منتقل می‌شوند. یک آدم باشعور و عاقل کسی است که در مورد آینده درست فکر می‌کند. بیشتر انرژی و ذهن و عمل خودش را متوجه آینده قطعی می‌کند. یک آینده مشکوک داریم که عمر دنیاست و یک آینده قطعی داریم که وفات است. آدم باشعور اول فکر آینده قطعی خودش است یعنی اول بارِ خودش را بسته است. انتخاب‌ها، ارتباطات، افکار و اعمال خودش را طوری تنظیم کرده که هروقت به او بگویند وقت رفتن است، آمادگی وفات را دارد. اگر خودش را آماده نکرده باشد، دچار دروغ‌ها و توهم بافی است.
اگر برای برزخ خودمان را آماده نکرده باشیم و دلمان نخواهد متولد شویم معلوم است که خراب‌کاری زیاد کرده‌ایم و آمادگی وفات نداریم. اگر کسی بخواهد دست از عملکردهای غلط بردارد باید اول افکارش را تغییر دهد.
نفس ما قبر ماست اگر کسی بخواهد بداند بعداً چه بلایی سر او می‌آید باید الان بداند در نظام نفسانی او چه خبر است؟ اگر الان روح شاد و آرامی دارد در قبر هم آرام است. قبر یعنی ظهور نفسانیت خودمان. تولد، ظهور دوران رحمی جنین است. نوع تولد بچه و نوع زندگی او در دنیا ظهور دوران رحمی اوست. کیفیت زندگی دنیایی ما تعیین کننده نظام ابدی ماست.
 

 

برگرفته از سلسله مباحث فکر، استاد محمد شجاعی

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed