www.montazer.ir
یک‌شنبه 19 می 2024
شناسه مطلب: 7242
زمان انتشار: 18 ژوئن 2019
با زیارت حضرت عبدالعظیم صله رحم کنیم تا مونسِ تنهائی قبر و قیامت مان شود

استاد محمد شجاعی

با زیارت حضرت عبدالعظیم صله رحم کنیم تا مونسِ تنهائی قبر و قیامت مان شود

خدا حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) و سایر امامزده ها که مقدس و نورانی هستند را به دست ما امانت سپرده و جزء رحم ما محسوب می شوند. پس با زیارت آنان، امتحان صله رحم بدهیم تا در قیامت به دیدار ما بیایند.

«صله رحم» واجب است. رحم یعنی خویش و صله یعنی وصل بودن و ارتباط داشتن با خویشان. در روایت نقل شده: «اگر کسی قطع رحم کند، بوی بهشت را استشمام نمی کند»، امامان و امام زاده ها از خویشان ما هستند و اگر کسی به زیارت آنان نرود، قطع رحم کرده است.

امامزاده ها مثل اهل بیت (علیهم السلام)  زنده هستند؛ آنها نیز مثل اهل بیت (علیهم السلام) هم علم دارند و هم شعور و می فهمند که شما آمدید یا نیامدید. زیارتشان سرمایه آخرتی ما است؛ هم مایه خیر و برکت دنیای ما و هم سرمایه آخرتی ما هستند.

به تعداد دفعه هایی که شما به زیارت امام زاده هایی مثل حضرت عبدالعظیم و حضرت معصومه (سلام الله علیها) و حتی شهدا و... می روید، از شب اول قبر که در تنهایی  کشنده ای هستیم  تا قیامت، به زیارت و ملاقات ما می آیند و دل ما را شاد می کنند. آنها وظیفه ی خودشان را می دانند و از ما دستگیری می کنند.

آنها مصداق این آیه شریفه هستند که می فرماید: «و اذکرونی اذکرکم= یادم باشید تا یادتان باشم». وقتی شما این بزرگواران را یاد کنید، آنها هم شما را دعا می کنند و خیلی از شرها را از وجودتان برطرف می کنند. خیلی از موانع، مشکلات و بلاهایی که قرار است به سراغ ما بیاید، به برکت این بزرگواران دفع می شود.

توجه داشته باشید که طلب از طرف معصومین دائمی است. این که ما نمی طلبیم بحث دیگری است. بی­‌عاطفگی و بی توجهی از طرف ماست. «قطع رحم» برای ما خیلی خسارت می آورد.

بدانید حتی پولی که داخل ضریح آنان می ریزید، هر عبادتی که در این مکان تا قیامت انجام شود، یک سهم در قبر و قیامت به کمک شما می آید. این سرمایه کمی نیست. این ها بورس های دنیایی هستند که سود آن در آخرت حاصل می شود و باطنش بسیار سازنده است.

فیلم

1 - با زیارت حضرت عبدالعظیم صله رحم کنیم تا مونسِ تنهائی قبر و قیامت مان شود
2 - مناسب نمایش در موبایل

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed