www.montazer.ir
دوشنبه 20 می 2024
شناسه مطلب: 5621
زمان انتشار: 6 اوت 2020
با درک غدیر می توانیم عاشورای امام حسین (علیه السلام) را درک کنیم

با درک غدیر می توانیم عاشورای امام حسین (علیه السلام) را درک کنیم

علامه امینی صاحب کتاب ارزشمند «الغدیر» می نویسد: هر کس غدیر را خوب بفهمد، می تواند عاشورا را درک کند. ایشان تاکید می کند: جامعه اسلامی ای که غدیر را رد کرد، موجب شد که حدود دو ماه بعد از آن، حضرت فاطمه سلام الله علیها به شهادت برسد و 50 سال بعد، سیدالشهدا زیر سم اسبها بماند.

علامه امینی نتیجه گیری می کند که اگر جامعه اسلامی از این الگوها درس نگیرد، طبعاً با چالش روبرو خواهد شد. همان طور که داریم می بینیم الان مسلمان، مسلمان را می کشد.

جالب این است که علامه امینی ره در زمانی سخن از کشتن مسلمان به دست مسلمان گفت که هنوز وضعیت امروزی جهان و داعش و مسلمان کشی عربستان سعودی و ...پیش نیامده بود.

بی وفایی شیعیان به امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام ناشی از عدم درک غدیر بود

استاد محمد شجاعی نیز می گوید: بعد از امیرالمؤمنین علیه السلام امام حسن مجتبی علیه السلام مثل پدرش، تمام علوم مورد نیاز بشریت را در دست داشت. امام حسن علیه السلام  ماه اول امامتش را برای استقرار حکومت اسلامی مبارزه کرد تا بتواند مظهر و خلیفه خدا را در جایگاه خود و برای هدایت انسان ها نگه دارد و خیرش به میلیاردها انسان برسد. (مراتبکم التی رتبکم الله فیها= مراتب و جایگاه بلندی که خدا شما را در آن قرار داد). اما مردم کمک نکردند، تنبلی کردند، ترسیدند، هوسرانی کردند و متخصص معصوم را تنها گذاشتند و نتیجه این شد که امام مجبور به صلح شد. بعداز ایشان هم امام حسین علیه السلام ناچار به ورود به کربلا و ماجرای عاشور شدند. این همه ناشی از عدم درک غدیر توسط شیعیان بود.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed