مؤسسه فرهنگی هنری خیریه
1. ظهور آقا امام زمان (عج) باید مهم ترین خواسته هر مومنی باشد. اگر انسان برای این هدف دغدغه نداشته باشد، یقیناً از آن ارتباط انسانی که باید با معصوم داشته باشد،دور است.
2. مهم ترین سوال شب اول قبر و مهم ترین سوال آخرت،سوال در باره کیفیت رابطه انسان با امام زمان خودش است.
3. خداوند عزاداری سیداشهدا را از زمان حضرت آدم به راه انداخته و تاکید کرده است که همه ی انبیا برای سیدالشهدا گریه کنند.
4. قبل از اینکه واقعه کربلا اتفاق بیفتد،زیارت عاشورا می آید و قبل از آمدن آقا امام زمان (عج) ده بار اسم ایشان در زیارت عاشورا آمده است.
5. مهم ترین هدف عزاداری، توجه به منجی جهانی است،به نهضت انتظار و نجات تاریخ بشریت است.
6. بزرگترین فاجعه ای که تاریخ جهان به خود دیده است،ظلمت دوری از رهبر معصوم،متخصص و معلم بشریت است. زیرا به جز خدا و معصوم،کسی نمی تواند بشر را نجات دهد.
7. آقا امام زمان (عج) می فرماید: من دعا می کنم برای کسی که مصیبت جدم حسین را یاد کند،سپس برای فرج دعا کند. (لا دعُو لِمن یذکرُ المصیبته جدّی الحسین).
8. مصیبت جسمی،یعنی کشتن و سر بریدن امام حسین (ع)،مصیبت عظیم بود. مصیبت اعظم،حذف امام حسین (ع) از مقام ریاست و حاکمیت بر جامعه جهانی است.
9. عزادار حقیقی،عزاداری است که عزاداری هایش، گریه هایش،همه برای ظهور امام زمان (عج) جهت دار است.
10. آن ثارالله،خون خدایی که ریخته شد،خون بدن امام حسین نیست؛بلکه خود روح امام حسین،خون خداست.
11. « فَلَعن الله اُمّتهً دَفَعَتکم عن مقامکم و ازالتکُم عن مراتِبکُم الذی رتّبکم الله فیها ».
12. عزادار حقیقی،کسی است که از امام حسین (ع) روح جهاد را می گیرد و هدف از جهادش،برطرف کردن موانع ظهور آقا امام زمان (عج) است.
13. دشمن باب انواع جهاد را به روی ما باز کرده است:اول ترور و محاصره نظامی و تحمیل جنگ، دوم به تعبیر مقام معظم رهبری تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی،پس از آن، ناتوی فرهنگی و هم اکنون نیز،جنگ نرم.
14. جنگ نرم یعنی،جنگ کاملاً فرهنگی.
15. یک جهاد گر باید اصول اساسی شیعه و آرمانهای آقا امام زمان (عج) را بشناسد، عمل کند و ترویج دهد.
16. اینکه انسان بتوانند با اضطرار و با سوز،و با توجه به رابطه عمیق فرزندی برای آقا دعا کند،خودش یک مقام است که احتیاج به خودسازی و معرفت دارد.
17. در آداب دعا ذکر شده است که تا وقتی انسان برای آنچه که می خواهد اصرار نداشته باشد،اجابت نمی شود.
18. تمنای حکومت امام زمان (عج) باید به مهمترین آرزوی زندگی ما تبدیل شود،نه اینکه دعای ما هیچ پشتوانه قلبی و عملی نداشته باشد.
19. همه مشکلات ما چه فردی،چه اجتماعی و چه جهانی به نبودن آقا امام زمان (عج)،مربوط می شود.
20. باید تلاش کنیم که طلب امام زمان (عج)،یک مطالبه جهانی شود.
21. به قول امام امت،باید بهترین مطالبه مردم از حکومت،تلاش برای ظهور امام زمان (عج) باشد.
22. « انّ الله لا یُغَیّرُ ما بِقومٍ حتّی یُغَیّروا ما بانفسهم ».
23. امام صادق (ع) دعای ندبه را برای امام زمان (عج) انشا کرده است و چه فجایعی را از نیامدن امام زمان (عج) برای ما شمرده است!.
24. وجود مقدس آقا امام زمان (عج) شاه کلید است. هر کس با وجود مقدس آقا آشتی کند،باب همه مفاسد و مشکلات به رویش بسته می شود.
25. امام زمان (عج) محور همه خیرها و قطب عالم است.
26. در لیله القدر،مقررات یکسال به تایید و امضای آقا امام زمان (عج) می رسد.
27. اولیاء خدا علت همه مشکلات و گرفتاری فرد را اول از همه،در نارضایتی پدر و مادر (زمینی) فرد می شمرند.وای به حال ما اگر قطب عالم،وجود مقدس آقا امام زمان (عج) از ما ناراضی باشد.
28. دعای افتتاح: « اللهم انّا نَرغَبُ الیک فی دولته کریمه ».
29. « الدّاعی بلا عمل کالرامی بلا وتر ». دعا کننده بدون عمل مثل کسی است که تیراندازی می کند و کمانش زه ندارد.
30. « اللهمَ انّا نرغَبُ الیک فی دولته کریمه تَعزّ بها الاسلام و اهله و تُذّلّ بها النّفاق و اهله ».
31. « و تجعَلُنا فیها من الدُّعاتهِ الی طاعَتِک ».
32. « و تَواصوا بالحقّ و تواصو بالصّبر ».
33. در حکومت امام زمان (عج) چون حکومت ارزشها و فطرت است،اگر یک نفر به جایگاه بزرگ در حکومت ایشان برسد،بسیار متفاوت تر از جایگاه او در حکومت غیر از امام زمان (عج)است.
34. « بسم الله الرحمن الرحیم قل اعوذ بربّ النّاس ملک النّاس.»
35. امام زمان (عج) مظهر ملک الناس است. علاوه بر اینکه مظهر همه اسماء الهی است،مظهر پادشاهی خدا هم هست.
36. در حکومت امام زمان (عج) اگر یک نفر به حاکمیت برسد حق است،یعنی شباهتش به امام زمان بیشتر است.
37. « وَ قادَته الی سبیلک » قاده یعنی،رهبر.
38. پیغمبر فرمودند:انقلاب ایران یک دوران تمرینی و آمادگی برای حکومت امام زمان (عج) است.
39. امام زمان (عج) وقتی ظهور کند،از شخصیت های دوران غیبت انتخاب می کند و عضو گیری می کند.
40. دوران حکومت آقا امام زمان (عج)،قیامت صغری است.
41. حکومت امام زمان(عج)،همان آمادگی انسانها برای بهشت و بالاتر از بهشت است.
42. رابطه دنیا با آخرت مثل رابطه رحم مادر با دنیا است. دنیا برای آخرت،رحم دوم است.
43. به قول امام علی (ع) در آخرت انسان برای یک گناهش و یا یک اخلاق بدش،باید هزاران سال در جهنم بماند تا درمان شود.
44. از پنج گروه افرادی که صورت انسانی دارند،خداوند چهار گروه شان را حیوان و بدتر از حیوان می داند.
45. « والعصر انّ الانسان لفی خُسر الاّ الّذین آمنوا و عملو الصّالحات و تواصو بالحق و تواصوا بالصبر ». این گروه،تنها گروهی است که باطن انسانی دارد.
46. پیغمبر می فرماید: امت من به شکل ده حیوان و موجودات دیگر محشور می شوند.
47. علی (ع):« الصّوره صورَته الانسان و القَلبُ قلبُ الحیوان ».
48. « و ترزُقنا بها کرامته الدّنیا و الاخره » هر چه کرامت در دنیا و آخرت است،با حکومت امام زمان (عج) به ما می رسد.
49. امام امت فرمودند: وقتی نامه ی عمل ما را دوشنبه ها و پنجشنبه ها به امام زمان (عج) می دهند،ایشان از اعمال ما نزد فرشته ها خجالت زده می شوند و گریه می کنند.
50. امام امت فرمودند: ما با جمهوری اسلامی،به الفبای اسلام هم نرسیده ایم.
51. امام امت: هر کس در جمهوری اسلام به فکر حکومت امام زمان نباشد،خطری بزرگ و خیانتی سهمگین مرتکب شده است.
52. « اللهم انّا نشکوا الیک فقد نبیّنا و غیبَتهَ ولیّنا ».
کلیدواژه ها:
آثار استاد