www.montazer.ir
یک‌شنبه 19 می 2024
شناسه مطلب: 5498
زمان انتشار: 22 اوت 2016
انقلاب حضرت بعد از بروز انقلاب در برخی کشورها و با نیروهای عادی است

استاد محمد شجاعی

انقلاب حضرت بعد از بروز انقلاب در برخی کشورها و با نیروهای عادی است

عامل بزرگی که مانعی برسر راه ائمه بود، وجود طاغوتها و مستکبرین بوده است و برای همین است که در روایت داریم که قبل از ظهور حضرت جاهایی در کشورهای جهان انقلاب می شود. سپس حضرت با نیروهای عادی قیام می فرمایند.

 

ائمه اگر قرار بود با نیروی غیبی و ماوراء الطبیعه کار کنند که خود پیغمبر(ص)و حضرت علی(ع)و سایر معصومین(علیهم االسلام)این کار را می کردند، قرار نبوده که جز در موارد استثنائی از نیروهای ماوراء الطبیعه استفاده بشود، بنا بر این بوده که به روال طبیعی کار انجام شده و مردم از طریق طبیعی به سمت اسلام بیایند و اسلام فراگیر بشود.

در روایات داریم که قبل از ظهور حضرت انقلاب هایی می شود، شهید مطهری(ره) در کتاب قیام و انقلاب مهدی(ع) خوب این مساله را توضیح دادند، خیلی هم طبیعی است که قبل از ظهور، حضرت پایگاهی را در جهان داشته باشد.

انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور حضرت است

امام باقر(ع) می فرماید: اگر من انقلاب ایران را درک می کردم، خودم را برای ظهور، سرحال و سالم نگه داشته و محافظت می کردم. این یعنی ظهور آنقدر نزدیک است که یک عمر طبیعی یک انسان که انقلاب ایران را درک کرده می تواند امیدوار باشد که امام زمان(ع) را هم درک بکند.

ما به هرحال، در یک چنین شرایطی متولد شده ایم و در این انقلاب، در این جنگ، و در حوادث بعد از جنگ قرار داریم، حالا ما چه بکنیم و چه نکنیم، کسانی هستند که خداوند مأمورشان کرده که این مقدمات را فراهم کنند، چه خوب است که ما جزء آنها باشیم.

 

برگرفته از سلسه مباحث ما و امام زمان(علیه السلام)

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed