www.montazer.ir
جمعه 20 سپتامبر 2024
شناسه مطلب: 2652
زمان انتشار: 19 می 2015
اندلسیزاسیون؛ استراتژی نابودی جمهوری اسلامی از درون

چرا برخی انسان ها را مست می خواهند!

اندلسیزاسیون؛ استراتژی نابودی جمهوری اسلامی از درون

در جهان امروز رسانه های اجتماعی (Social Media) محبوب ترین و کاربر پسندترین بخش های فضای مجازی برای استفاده عوام و خواص جوامع مختلف محسوب می شوند؛ با این همه از بین انواع رسانه های اجتماعی امروزه شبکه های اجتماعی (Social Network) به بازار مکاره ای از برای آدمیان مبدل گردیده است.
یکی از این قسم شبکه های تازه تولد یافته لایور (Livr) می باشد؛ لایور یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه است که تنها وقتی می توان به آن وارد شد که مست بود!

   
شبکه های اجتماعی لایور (Livr) با یک دستگاه مینیاتوری تست تنفس میزان الکل بدن را اندازه می گیرد و اگر به اندازه مستی باشد اجازه ورود می دهد.

بعد از ورود به شبکه های اجتماعی لایور (Liver)، این شبکه بازی‌ هایی برای مست ها و امکان اشتراک عکس را فراهم می کند و مست ها می توانند بجای لایک (Like) در فیس بوک (Facebook)، به یکدیگر بخندند و چیزها را به اطراف پرت کنند.
توسعه دهندگان این شبکه اجتماعی گفته ‌اند، پذیرفتن این واقعیت که مردم وحشی اند و کارهای احمقانه می کنند باعث می ‌شود آنها نسبت به نوع بشر صادق تر باشند.
در این میان اگرچه سطح تحصیلات، سن، طبقه اجتماعی، جنسیت، شغل و پارامترهایی از این دست بر نحوه وقت گذرانی افراد در رسانه های اجتماعی اعم از میزان فعالیت، نوع رسانه و نحوه تعاملات اثرگذار است اما وقت گذرانی های بی هدف، همچون پرسه زدن در خیابان، هیچ دستاورد مفیدی برای خود افراد و جامعه آنها نداشته و حتی مضر نیز بوده و اثرات جبران ناپذیری را نیز درپی دارد.
با این همه به نظر می رسد که ایجاد جوامع مجازی برای گردهم آیی هر قشری از افراد حتی انسان های فاسدی که شرب خمر نموده و عقل خویش را ذایل کرده اند و سرگرم سازی آنها بجای تصحیح رفتار آنها در راستای افزایش روزافزون غفلت و ایجاد محیطی غیرواقعی برای گذران وقت هر روزه بیشتر در دستور کار غرب لیبرال قرار گرفته است.
چرا بی بی سی ما را شراب خوار می خواهد؟
در حد فاصل 1930-1920، در آمریکا دورانی پدید آمد تحت عنوان "دهه ممنوعیت الکل".
با ممنوعیت الکل، توزیع و پخش آن به دست گروه های مافیای "آل کوپنه" و "ایناک تامپسون" افتاد، مافیای الکل در ابتدا سعی کرد با ارتشاء و تشکیل شبکه های قاچاق عنکبوتی و ... دست به توزیع الکل بزند، که به پیروزی هایی نیز رسید اما با ورود بحث مبارزه با الکل به تشکل های اجتماعی و انجمن های مردمی همچون تشکل زنان آمریکا، قاچاقچیان الکل با بحرانی بزرگ مواجه شدند. مافیا برای عبور از این بحران، این بار دست به یک سلسله عملیات فرهنگی زد، درحقیقت مدافعان مصرف الکل سعی کردند با توجیه پزشکی الکل و پخش مشروب در مراسم عشای ربانی کلیساها، قبح مصرف الکل را بشکنند، هدفی که به آن رسیدند و توانستند ممنوعیت الکل را بعد از یک دهه لغو نمایند.
قدم های مافیا برای لغو ممنوعیت مصرف الکل، بعدها تبدیل شد به یک الگو برای غرب در صحنه سیاست خارجی اش، درحقیقت از آن زمان به بعد غرب هرگاه بخواهد حکومتی ایدئولوژیک را ساقط کند سعی می کند ایدئولوژی آن را از اعتبار بیازندازد. شاید مهمترین مثال موفق آن، اتحاد جماهیر شوروی باشد، که غرب با صادر کردن فرهنگ سرمایه داری و مصرف گرایی خود موجب پیدایش طبقه ای سرمایه دار مسلک بنام "نومان کلاتورا"در قلب نظام مدافع پرولتاریا شد. پیدایشی که کم کم دایره شمول آن جامعه شوروی را دربرگرفت و پس از اندک زمانی کمونیسم را در آن کشور از اعتبار انداخت و موجب تجزیه اتحاد جماهیر شوروی شد.
حال نیز غرب بدنبال آن است که مبانی عقیدتی حکومت اسلامی که رأس الخیمه آن شرع اسلام عزیز است را به فکر خود از اعتبار بیاندازد.

   

بررسی رفتار غرب برای صدمه زدن به مبانی عقیدتی حکومت اسلامی
غرب به وسیله بازوهای فرهنگی و روانی خود، که رأس آن شبکه های ماهواره ای من جمله شبکه بی بی سی فارسی است، بطور نظام مند بدنبال ضربه زدن به مبانی عقیدتی نظام جمهوری اسلامی است.
بدلیل ظهور شبکه های اجتماعی و تعدد کانال های فارسی زبان در چند سال اخیر شاهد اوج گرفتن این حملات هستیم. در ایام اخیر غرب با تأسیس شبکه هایی همچون "فارسی وان"و ... سعی بر تخریب روابط خانوادگی و طبیعی جلوه دادن خیانت و ارتباط بی قید جنسی است که تمام این مسائل از خطوط قرمز شرع اسلام عزیز است. از سوی دیگر غرب با راه اندازی شبکه هایی همچون"پارس تی وی" و "شبکه ایران آریایی" فضایی را برای افراد معلوم الحالی همچون"مشیری" ایجاد کرده است که بتوانند به توهین و فحاشی علیه اسلام و شیعه بپردازند و در آخر نیز این اعمال قبیح خود را با عباراتی همچون"روشنفکری" توجیه نمایند.

 

بطور کلی غرب با پیشتازی انگلیس و آمریکا بدنبال این است که جنگ نرم خود با ایران در فازی استراتژیک با هدف بی اعتقاد کردن مردم به مبانی شرعی به پیش برد. زیرا که درخت هر چند هم تنومند باشد اما اگر ریشه آن خشک شده باشد، به راحتی می توان آن را سرنگون کرد، غرب هم بدنبال بی اعتبار کردن اسلام عزیز است تا با انداختن آن از چشم مردم، نظامی را که به نام اسلام بلند شده است را نیز از داشتن پایگاه اجتماعی بیاندازد.
بررسی اهداف بی بی سی از تبلیغ شراب خواری با مفید دانستن
بی بی سی فارسی، شاید در حال حاضر یکی از قدرتمندترین بازوهای روباه پیر در جنگ نرم علیه ایران باشد. بی بی سی برخلاف شبکه های متعلق به آمریکا و اپزیسیون ایرانی داخل آمریکا که وقیحانه به اسلام می تازند، بسیار زیرکانه و زیربنایی عمل می کند.
شبکه بی بی سی برخلاف صدای آمریکا هیچ گاه مستقیم به مبانی عقیدتی نظام حمله نکرده، بلکه سعی می کند در قالب عناوینی همچون"برنامه های پزشکی"، "مستندهای تاریخی"، "پوشش اخبار زنان و ظلم به آنان در کشورهای منطقه" و برنامه هایی همچون"نوبت شما"، به مبانی عقیدتی نظام اسلامی حمله کند.
درحقیقت بی بی سی برخلاف صدای آمریکا هیچ وقت فردی همچون مشیری را به روی آنتن نمی آورد، بلکه سعی می کند در قالب اخباری جذاب همچون گزارش از کشورهای جهان به طرح افکار خود بپردازد.
در بحث تبلیغ شراب خواری، بی بی سی به طور مستقیم به قواعد فقهی اشاره نمی کند، زیرا که می داند با این کار مخاطب را به خود بدبین خواهد کرد، بلکه با زیرکی تمام به کشوری می پردازد که مردمانش از نظر وضعیت معیشتی تقریباً نزدیک به بخشی از جامعه ایران اند. بی بی سی به وصفی معجزه گونه از شراب می پردازد که در آن پیرمردی مبتلا به سرطان شفا پیدا می کند و در حال حاضر نیز با وجود اینکه چهل و پنچ سال از سرطانش می گذرد هنوز زنده است.

 
پیرمرد یونانی که دلیل عمر طولانی اش، شراب خوردن با خانواده و دوستان عنوان می کند. 

این عمل بی بی سی در ذهن مخاطب واکنش "پس چرا شراب حرام است؟" را به وجود می آورد. مخاطب ناآگاه به این فکر مشغول می شود که چرا چیزی که برای مردم اثرات مفیدی به همراه دارد، قرآن و فقه آن را حرام اعلام کرده است؟
از سوی دیگر با شبیه سازی وضعیت اقتصادی آن منطقه به شرایطی که بخشی از جامعه به آن مبتلا است سعی می کند که شراب خواری را راه فرار نشان دهد، راه فراری که فایده جسمی هم دارد اما از نظر اسلام حرام است.
درحقیقت بی بی سی بدنبال این است که در مرحله اول این مسأله را در ذهن مخاطب بیاندازید که چرا اسلام، موردی با فایده را حرام اعلام کرده و در مرحله بعدی این مسأله را به تمام تفکر اسلامی تعمیم دهد و با زیر ضرب بردن تفکر اسلامی، مبانی عقیدتی نظام را نیز زیر سوال ببرد.
آنچه که می توان در مقابله با این دسته از عملیات های روانی انجام داد.
از آنجا که هر حمله ای، پاتک مخصوص به خود را دارد، عملیات های روانی و فرهنگی غرب نیز ضدحمله خاص خود را دارند، درحقیقت در جواب فرهنگ سازی های غرب باید به فرهنگ سازی دست زد که در ذیل به پاره ای از موارد اشاره می شود.
ذکر و یادآوری مصائب آنچه که در اسلام تحریم شده است.
هر آنچه خداوند متعال حرام فرموده است، از دید علم امروز نیز دارای اثرات سوء است، در مورد همین مصرف الکل علم امروز به این نتیجه رسیده است که الکل و مشروبات الکلی تاثیرات مخربی بر معده و کلاً فیزیک انسان می گذارد و بسیاری از بیماری ها همچون"آلزایمر"از نتایج مصرف این ماده شیطانی است.

   

تأکید بر معضلاتی که موارد تحریمی در جوامع غربی و جامعه ایران ایجاد کرده است.
مشروبات الکلی در جوامع بشری هر سال باعث اعتیاد زیادی از مصرف کنندگان و حتی مرگ پاره ای از آنان می شود، نباید فراموش کنیم که این اعتیاد باعث فروپاشی خانواده ها و ناامنی های اجتماعی می گردد.
این نابه هنجاری ها موضوع خیلی از فیلم های خارجی است، می توان به پخش مجدد این فیلم ها دست زد یا به ساخت فیلم و سریال های مشغول شد که یکی از موضوعات آن فرد الکلی و اثرات مخرب الکل بر زندگی او و اطرافیان اوست.

   

فرهنگ سازی در دوران کودکی
خیلی از عادات بد انسانی از دوران کودکی شکل می گیرد، فی المثل می توان به عادات مخرب استعمال دخانیات اشاره کرد که کودک در تمام فیلم های جنایی خارجی یا حتی داخلی و رفتارهای اطرافیان خود می بیند، استعمال آن از دید او یکی از علائم ورود به بزرگسالی است. این مسأله باعث نهفته شدن جذابیت های مسائل منفی در ذهن او می شود.
فلذا می شود در قالب انیمیشن هایی کودکانه به ارائه تصویری مناسب با ذهن کودک از تأثیرات مخرب این تحریم ها و یادآوری منع مصرف آنان از سوی اسلام پرداخت.

   

در نهایت باید متذکر شد، که در صورتی که به اثرات مخرب این قبیل از مواد بپردازیم، ذهن مخاطب به سمت این می رود که "اینها همان چیزهای هستند که در اسلام حرام شدند"و با این کار می توان از عملیات های فرهنگی غرب جلوگیری کرد.
دایم الخمرترین کشورها
به تازگی نقشه ای توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) (World Health Organisation) منتشر شده که به برسی و تعیین میزان مصرف الکل در سطح کشورهای مختلف جهان می پردازد.

   

براساس این نقشه روسیه و انگلیس از جمله دایم الخمرترین کشورهای جهان محسوب می شوند و این در حالی است که انگلیسی ‌های بالای ۱۵ سال هر ساله به طور متوسط ۱۱.۶ لیتر الکل خالص مصرف نموده و در مجموع اروپاییان از بیشترین میزان مصرف الکل به ازای هر نفر در جهان برخوردار می باشند.

   
مبتنی بر این نقشه، مقام اول متعلق به بلاروس و مقامات بعدی به ترتیب در اختیار انگلیس، جمهوری مولدوا، لیتونی، روسیه، رومانی، اوکراین،‌ آندورا، مجارستان، چک و اسلواکی و پرتغال می باشد.

در مجموع به نظر می رسد مصرف مشروبات الکلی با آنچه به افزایش سطح رفاه، البته در سبک غربی خود از ارتباطی مستقیم برخوردار می باشد.

تاریخ: ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
منبع : هاله اسماعیل نژاد- پژوهشکده عفاف

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed