www.montazer.ir
جمعه 20 سپتامبر 2024
شناسه مطلب: 5470
زمان انتشار: 18 اوت 2016
امروز مسئله اصلی، مسئله «مهدویت» است که باید برایش طرح و برنامه داشته باشیم

امروز مسئله اصلی، مسئله «مهدویت» است که باید برایش طرح و برنامه داشته باشیم

مسئله مهم و اصلی در فعالیت فرهنگی مسئله مهدویت است. برای رسیدن به آرمان مهدوی باید اول از خود و خانواده خودمان شروع کنیم. 

انسان با خودشناسی می فهمد که نیاز او به متخصص معصوم از نیازش به آب، غذا و هوا واجب تر است، چون ما تنفس می کنیم که درست به نتیجه برسیم. اگر قرار باشد انسان در رحم معصوم و  تحت تربیت او قرار نگیرد، نفس کشیدن چه فایده ای دارد؟ هر چه بیشتر نفس بکشد، خسرانش بیشتر است. وقتی با متخصص معصوم، ولی الله و مظهر خدا ارتباط نداشته باشد، هر چقدر در زندگی ارضی موفق شود، هیچ ارتفاعی را طی نکرده و به ضررش تمام می شود.

وظیفه شرعی هر پدر و مادری است که به فرزندشان پدر و مادر حقیقی و آسمانی اش را معرفی کنند و بگویند که ما پدر و مادر زمینی تو هستیم و اهل بیت پدر و مادر آسمانی تو هستند. تو فقط در ارتباط با اهل بیت ع و امام زمان ع معنا داری و هویت انسانی پیدا می کنی و در ارتباط با ما یک حیوان هستی و اگر این را معرفی نکنند، خیانت کردند و در قیامت مسئول هستند. وظیفه پدر و مادر ایجاد یک ارتباط صمیمی بین فرزندشان با اهل بیت ع است. ممکن است در دنیا فرزند کاری با والدین نداشته باشد و سرگرم زندگی دنیایی خود شود. اما در قیامت همین که متوجه این کوتاهیِ والدین، جامعه، مسئولین کشور، مسئولین فرهنگی، مسئولین نظام، روحانیت، علما و معلمان بشود و بداند که دست او را در دست امام زمان نگذاشته بودند و او به خاطر این مسئله خسارت زیادی دیده، شاکی خواهد شد. در مورد این گونه شکایات، آیات الهی و روایات زیادی داریم.
موضوع مهدویت موضوع اصلی ماست، آرمان ماست. انسان در حرکت به سمت الله و در ارتباط با امام زمان در مسیر اصلی قرار می گیرد. اگر ارتباط با امام زمان نداشته باشد، حرکتی به سمت الله ندارد و اصلاً حرکت معنادار نیست. بنابراین مسئله مهدویت مسئله اصلی است باید برایش طرح و برنامه داشته باشیم.

اولین مرحله فرهنگ انتظار و رسیدن به آرمان مهدوی چندتا مرحله داریم، «خودسازی» و «منتظرسازی» است. با پیدا کردن این آرمان، مسئله خودسازی و منتظرسازی، یک ضرورت دیگری پیدا می کند، یعنی انسان باید به بلندای آن آرمان خودسازی کند. اگر درس  می خواند، می خواهد دکتر، مهندس، کارمند شود، می خواهد مادر و پدر شود، یا کار فرهنگی انجام دهد، هر کاری که می خواهد انجام دهد، خودش را به وزان این آرمان باید به عنوان یک منتظر بسازد.

(جلسه ششم مهندسی فرهنگی)

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed