www.montazer.ir
جمعه 28 ژوئن 2024
شناسه مطلب: 5300
زمان انتشار: 4 ژولیه 2016
امام خمینی ره : مسئولانی که به فکر ایجاد حکومت جهانی امام زمان(علیه السلام) نباشند، خائن و خطرسازند

امام خمینی ره : مسئولانی که به فکر ایجاد حکومت جهانی امام زمان(علیه السلام) نباشند، خائن و خطرسازند

معمار کبیر انقلاب اسلامی امام امت (سلام الله علیه) که همه ما تا قیامت و بعد از قیامت مدیون ایشان هستیم، فرمود: «اگر مسئولان جمهوری اسلامی به فکر ایجاد حکومت جهانی امام زمان نباشند، خائن و خطرساز هستند؛ حتی اگر خدمت به مردم کنند».

استاد محمد شجاعی با یاد آوری این سخن امام خمینی ره گفت: حکومت جهانی حضرت مهدی (علیه السلام) و ایجاد دولت کریمه آن حضرت  تحقق نمی یابد، مگر با فعالیتی که مسئولین جمهوری اسلامی در راستای رفع موانع ظهور و رشد فرهنگی جامعه باید انجام  دهند. تلاش نکردن برای برقراری حکومت امام زمان ع و کمک به استمرار غیبت، بزرگترین منکری است که انسان را در زمره ی خائنین به اسلام و امام زمان(علیه السلام) قرار می دهد.

هرچند که استاد شجاعی این مطلب را در شبهای ماه مبارک سال گذشته بیان کرد، اما این بحث، با توجه بحث حقوقهای نجومی در دولت آقای روحانی، جایگاه مهمی پیدا می کند.

استاد شجاعی گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر، تنها منکرهایی مانند بی حجابی، موسیقی حرام و ... منکر نیستند؛ منکرهای بزرگتر در جایی اتفاق می افتند که عواملی از داخل و خارج به استمرار غیبت امام زمان(علیه السلام) کمک می کنند و برای ظهور آن حضرت مانع ایجاد می کنند.

استاد شجاعی با بیان این مطلب که منکرهای بزرگ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مانع ظهور امام زمان(علیه السلام) است افزود: یک رئیس جمهور خوب، نماینده مجلس، مدیر کل، شهردار، فرماندار و استاندار خوب کسی نیست که فقط به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشد. زیرا مشکلات اقتصادی، مربوط به بخش طبیعی، یعنی بخش حیوانی و اجتماعی ما است. اگر بزرگترین معضلات ما که مربوط به بخش های عقلانی، فوق عقلانی و فرهنگی است، حل شود، مشکلات بخش طبیعی و حیوانی ما راحت حل می شود و دیگر فقیری در جامعه نخواهد ماند. مشکل عمده کشور ما مشکل فرهنگ، ایمان و دین است.

اگر متموّلینی که به آنها خمس و زکات تعلق می گیرد، آن را پرداخت کنند، فقر از جامعه ریشه کن می شود. مشکل مسکن و ازدواج جوانان و ... به خاطر ضعف ما در دینداری و مسائل فرهنگی است. امام می فرماید مسئولین باید در درجه اول به فکر ایجاد حکومت اسلامی امام زمان(علیه السلام) باشند، باید قوای فرهنگی اقتصادی و ... کشور در اختیار امام زمان(علیه السلام) باشد و برای برطرف کردن موانع ظهور امام زمان(علیه السلام) به کار گرفته شود. مسائل کنونی، فسادهای کلان و منکرات شدیدی است که نه در سطح عوام، بلکه در سطح خواص اتفاق می افتد. در دولت، وزارت خانه ها، مراکز، ارگانها و سازمانها اتفاق می افتد. دزدی های میلیاردی، سوء استفاده های میلیاردی مصیبت درست می کنند. اگر این خواص، طمع کار، متکبر و مستکبر نباشند، خیرات و ثروت مملکت به همه می رسد. نسبت به این منکرات باید حساس بود و برضد آن قیام کرد.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمود: «نسبت به فساد، تبعیض و فقر بی خیال نباشیم.» در این کشور منکرهای بزرگ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و از همه مهمتر منکرهای دینی و فرهنگی دارد اتفاق می افتد. در صورت نبودن این منکرها امام زمان(علیه السلام) ظهور می کند.

امام می فرماید: مسئولین جمهوری اسلامی باید برای رفاه مردم تلاش کنند؛ شکی در این نیست. ولی فرمود این دلیل نمی شود که از اهداف بزرگ انقلابی که ما برایش چندصدهزار شهید دادیم، غفلت کنند. شهدای ما برای این چیزها شهید نشدند. همانطور که پیغمبر ص مژده داد، ایرانی ها برداشتن موانع ظهور حضرت را فراهم می کنند. به خون شهدا باید حرمت گذاشت.

مقام معظم رهبری در آغاز سال گذشته فرمود: من از دولت و از سیستم های دولتی نا امید هستم، و چشم امیدم به مردم است؛ آن هم نه یک سازمان و نه یک موسسه، بلکه فرمود همه باید جبهه تشکیل بدهند، همه دست به دست هم بدهند، موسسات باید همدیگر را پیدا کنند، کمک های کلان با همدیگر کنند، سازماندهی کنند، نه این که هر کس برای خودش سازی بزند، همه به هم کمک کنیم تا بلکه ان شاءالله بتوانیم، نیاز انسانی جامعه و موانع ظهور حضرت را برطرف کنیم.

 

میانگین (4 رای)

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed