www.montazer.ir
یک‌شنبه 22 سپتامبر 2024
شناسه مطلب: 6494
زمان انتشار: 5 سپتامبر 2017
اقدامات هدایت و اصلاح بعداز تولد انجام می شود

ژن برتر (2) برگرفته از سلسله مباحث تربیت کودک

اقدامات هدایت و اصلاح بعداز تولد انجام می شود

اگر نوزادی متولد شد، از زمان تولد به بعد اقداماتی باید انجام شود که عنوان آن اقدامات «هدایت و اصلاح» است. در زمان بسته شدن نطفه، انحراف ها و مشکلاتی وجود داشته است که حالا باید برای رفع آنها اقدامات «هدایت و اصلاح» را در پیش بگیریم.

والدینی که به دنبال ایجاد نژاد برتر هستند، باید قوانین کلی ایجاد، هدایت و اصلاح را فرا بگیرند. این قوانین روی همه بچه‌­ها یک جور اعمال نمی شوند. چون بچه ­ها با هم تفاوت دارند. پس ما نمی‌توانیم با یک روش تربیتی ثابت، هر نوع کودکی را ترییت کنیم.  یعنی نمی‌توان یک روش تربیتی ثابت را برای همه در نظر گرفت. اما اصول و قوانین کلی باید در دستمان باشد. مثلا بچه‌ای که به شدت دروغگو است، با بچه‌­ای که کاملاً صادق است، یک نوع برخورد را نمی‌طلبند. بچه‌ای که گوشه­‌گیر و خجالتی است، با یک بچه‌­ای که خیلی اجتماعی است و روابط عمومی بالایی دارد، برخورد تربیتی یکسانی نمی‌طلبند. یا با یک بچه‌ای که بسیار پررو و بی‌­حیا است، نمی‌توان همان برخوردی را داشت که با یک بچه با حیا داریم. در تربیت باید به تفاوت‌ها دقت کنیم. حالا بحث ما این است که با توجه به این که هر انسانی دارای یک شاکله است و یک شخصیت خاصی دارد، باید روش تربیتی مبتنی بر همان شخصیت برای او در نظر گرفت.
انسان موجود ترکیبی است. شخصیت‌ها هم با همدیگر دوتا نیستند هر انسانی یک شخصیتی دارد. شخصیت از کلمه­ اش معلوم است. مصدرسازی کردیم. شخصیت دارد؛ شاکله دارد؛ شاکله اش هم مربوط و ویژه خودش است.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed