www.montazer.ir
جمعه 17 می 2024
شناسه مطلب: 657
زمان انتشار: 6 آوریل 2020
از نتایج دعا برای فرج، شکفتن عشق است

از نتایج دعا برای فرج، شکفتن عشق است

تا به حال به دعاهای مادرتان گوش کرده‌اید؟ اولین پیشنهادمان این است که هر از گاهی به حرف‌ های در گوشی مادرتان با خدا گوش دهید؛ تا ببینید چگونه با التماس سلامتی، موفقیت و آرزوهایتان را از خداوند می‌ خواهد. وقتی حرف از بچه ‌هایش می ‌شود، چگونه اشک می‌ ریزد و خدا را صدا می ‌زند و آنها را به خدا می ‌سپارد. یا وقتی در مقابل دیگران از شما حمایت می ‌کند و یا زبان به تعریف و تمجید شما باز می ‌کند.... خلاصه به هر نحوی، عملی و زبانی محبتش را به فرزندانش ابراز می‌کند....

از خاصیت و آثار محبت و ابراز عشق و علاقه، یاد کردن محبوب به زبان و دعای خیر و خواستن خوبی‌ها برای او است. یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند، آن را روزی بندگانش می‌کند، محبت به اهل بیت(علیهم السلام) و امام غائبیان(عج) است. از نشانه‌های ابراز این محبت مدح ایشان به زبان است. امام رضا(علیه السلام) می‌فرمایند:

"هیچ مؤمنی در مدح ما شعری نمی ‌گوید مگر این که خداوند متعال برای او در بهشت، شهری بنا کند که هفت بار از دنیا وسیع‌ تر باشد. در آن شهر هر فرشته‌ مقرب و هر پیغمبر مرسلی به دیدار او می ‌روند."(1)

این مدح ما، محبت و عنایت اهل بیت(علیهم السلام) و امام عصرمان(عج) را نسبت به ما زیاد می کند، و از لطف خودشان ما را دوست و محب خود می دانند.

دعا کردن برای فرج مولی صاحب الزمان(عج) علاوه بر اینکه یکی از نشانه‌های حقیقت ایمان و باور قلبی ما به وجود و ظهور ایشان است؛ یکی از نمودهای ظاهری ابراز محبت به ایشان می باشد. و حتما محبت و عنایت اهل بیت(علیهم اسلام) و خاصتاً امام عصر را به فرد دعا کننده شامل خواهد شد.

به عباراتی ساده تر، وقتی مولایمان دعاهای کوچک ما را برای فرج و سلامتی خودشان می بینند، علاقه ایشان نسبت به ما بیشتر خواهد شد و ما را در جرگه دوستداران خود قرار خواهند داد.

کوشش کردن به دعا برای تعجیل در ظهور و اظهار محبت به ساحت مقدس و بیشتر شدن علاقه ما به آن حضرت(ع) موجب توجه خاص حضرت حجت(عج) به ما می شود.

انتظار فرج و دعا برای ظهور حضرت حجت از جد بزرگوارشان رسول گرامی اسلام(ص) توصیه شده است. ایشان می ‌فرمایند:"خوشا به حال صبر کنندگان در غیبت، خوشا به حال پایداری کنندگان بر دوستی و محبت او(حضرت مهدی(ع)) (2)

ای غایب از نظر به خدا می‌ سپارمت جانم بسوختی و به دل دوست دارمت

محراب ابرویت بنما تا سحرگهی دست دعا برآرم و در گردن آرمت

می ‌گریم و مرادم از این پس اشکبار تخم محبت است که در دل بکارمت

*****

پی نوشت

1. بحارالانوار، وسایل الشیعه؛ به نقل از امالی،ص 145. به نقل از مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم(عج)، نوشته سید محمد تقی موسوی اصفهانی، نشر چاپی کامکار، نشر دیجیتالی مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان، فصل نتایج دعا، اضهار محبت قلبی، صص 208 و 209

2. نیاییع المودت. ج 3. ص 101.

ماءمعین نتایج دعا مجموعه یادداشت هایی است که به آثار دعا برای تعجیل و سلامتی حضرت حجت(ع) می پردازد.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed