www.montazer.ir
یک‌شنبه 19 می 2024
شناسه مطلب: 5503
زمان انتشار: 22 اوت 2016
ارتباط بین اسلام و ایران

استاد محمد شجاعی

ارتباط بین اسلام و ایران

در مورد فضیلت ایرانیها و ارتباط بین ایران و اسلام، آیات و احادیث فراوانی وجود دارد از جمله این که خدا در قرآن کریم می فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ= ای کسانی که ایمان آورده اید اگر کسی از شما از دین خودش برگردد خداوند در آینده دور، قومی را خواهد آورد که خداوند دوستشان دارد و آنها هم خدا را دوست دارند».

 

اینها در مقابل کفار خیلی شدید و محکم هستند و در مقابل مؤمنین متواضع و در راه خدا می جنگند و از ملامت هیچ ملامت ­کننده­ای ترسی ندارند.

 وقتی حضرت این آیه را قرائت فرمودند، اعراب ناراحت شدند و سؤال کردند، اینهایی که بهتر از ما هستند و می خواهند بیایند، چه کسانی هستند؟ نبی اکرم(ص) دست گذاشتند روی شانه سلمان فارسی و فرمودند: از خاندان و هم میهنان این هستند که خواهند آمد.

در روایتی داریم در زمان خلیفه ثانی که برای فتح ایران حمله کردند، امیرالمؤمنین(ع) خطاب به لشکر اسلام فرمودند: «تَضرِبُوهُم عَلی تَنزیلِه وَ لا تَنقَضِی الدُّنیا حَتّی یَضرِبُوکُم عَلی تَأویلِه= شما امروز بر سر ایرانیها برای نزول قرآن شمشیر می زنید و دنیا به آخر نمی رسد مگر این که آنها به خاطر تأویل قرآن و این که شما را به اصل قرآن برگرداندند، بر سر شما شمشیر را خواهند زد.

 

برگرفته از سلسه مباحث ما و امام زمان(علیه السلام)

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed