www.montazer.ir
یک‌شنبه 6 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 133
زمان انتشار: 5 دسامبر 2020
احادیث ناب درباره منتظران حضرت مهدی (عج)

پاداش هزار شهید برای منتظران

احادیث ناب درباره منتظران حضرت مهدی (عج)

امام باقر (ع) فرموده‌اند: زمانی بر مردم می‌آید که امام و پیشوای آنان غیبت می‌کند، پس خوشا به حال کسانی که در آن زمان، بر فرمان ما، استوار و ثابت قدم باشند.

1. از امام صادق (ع) نقل شده است که در مورد آیه «هدی للمتقین الذین یومنون بالغیب» فرمود: متقین، شیعیان علی بن ابیطالب (ع) هستند و غیب هم حضرت مهدی (عج) غایب است. (یوم الخلاص صفحه 223، الزام الناصب صفحه 137)

2. امام صادق (ع) فرموده‌اند: نزدیک‌ترین حالت بندگان به خدا و خشنودی او، از آن‌ها هنگامی است که حجت خدا در میان آن‌ها نباشد و برای آن‌ها ظاهر نشود و آن‌ها محل او را ندانند، ولی در عین حال معتقد باشند که حجت خدا هست، در این زمان شب و روز در انتظار فرج باشند. (بحارالانوار جلد 52، صفحه 145)

3. حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: خوشا به حال کسانی که در غیبت حضرت مهدی (عج) صبور باشند و خوشا به حال کسانی که در محبت ورزیدن در راه اهل بیت (ع) استوار ماندند، خداوند آن‌ها را در کتابش این طور توصیف نموده است: سوره مجادله آیه 22، آن‌ها که به جهان غیب ایمان آوردند، آن‌ها حزب‌الله هستند، آگاه باشید به درستی که حزب‌الله، رستگار است. (بحارالانوار جلد 52 صفحه 143)

4. امام باقر (ع) فرموده‌اند: کسی که در حال انتظار امام زمان (عج) مرده باشد، زیان نکرده اگرچه در میان خیمه با لشگر حضرت نمرده باشد. (یعنی هر جا بمیرد، پاداش شهید را دارد) (منتخب الاثر صفحه 498 )

5. امام باقر (ع) فرموده‌اند: زمانی بر مردم می‌آید که امام و پیشوای آنان غیبت می‌کند، پس خوشا به حال کسانی که در آن زمان، بر فرمان ما، استوار و ثابت قدم باشند. (بحارالانوار جلد 52 صفحه 145)

امام سجاد (ع) فرموده‌اند: کسی که در زمان غیبت قائم ما بر ولایت ما استوار باشد، خداوند پاداش هزار شهید از شهدای جنگ بدر و احد را به او خواهد داد.

6. امام رضا (ع) فرموده‌اند: شکیبایی و انتظار فرج، چقدر نیکو است، آیا گفته خدا را شنیدید که فرمود (سوره هود آیه 93): شما منتظر باشید که من هم با شما منتظرم؛ و همچنین فرمود: (سوره یونس آیه 20) انتظار بکشید که من هم با شما از انتظار کشندگانم. بنابر این صبور باشید، چون فرج بعد از زمان یاس و ناامیدی می‌رسد و افراد قبل از شما صبورتر بودند. (بحارالانوار جلد 52 صفحه 629)

7. امام صادق (ع) فرموده‌اند: تقوی و پاک‌دامنی و درستی و انتظار فرج با صبر و بردباری، از راه و رسم ائمه (ع) است. (بحارالانوار جلد 52 صفحه 122)

8. حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: به زودی بعد از شما گروهی می‌آیند که پاداش یک نفر از آن‌ها به اندازه پاداش پنجاه نفر از شماست. آن‌ها گفتند: ای رسول خدا، ما در جنگ بدر و احد و حنین با تو بودیم و درباره ما قرآن نازل شد. رسول خدا (ص) فرمود: آنچه را که آن‌ها به دوش گرفتند، اگر بر دوش شما می‌نهادند، مثل آن‌ها صبر و استقامت نمی‌کردید. (بحارالانوار جلد 52 صفحه 130)

9. امام صادق (ع) فرموده‌اند: کسی که در انتظار امام دوازدهم (ع) است، همانند کسی است که شمشیر را در رکاب رسول خدا (ص) برهنه کرده و از او دفاع می‌کند. (بحارالانوار جلد 52 صفحه 129)

10. امام سجاد (ع) فرموده‌اند: کسی که در زمان غیبت قائم ما بر ولایت ما استوار باشد، خداوند پاداش هزار شهید از شهدای جنگ بدر و احد را به او خواهد داد. (بحارالانوار جلد 52 صفحه 125)

11. امام حسن عسگری (ع) به ابن‌بابویه فرمود: بر تو باد به صبر و انتظار فرج، چون پیامبر گرامی (ص) فرمود: برترین اعمال امتم، انتظار فرج است. (منتخب الاثر صفحه 234)

12. امام صادق (ع) فرموده‌اند: به خدا قسم عبادت پنهانی شما در زمان غیبت در حکومت باطل، از عبادت کسی که خدا را در زمان امام حاضر و دولت حق عبادت می‌کند، برتر است. (یوم‌الخلاص صفحه 243)

13. امام حسین (ع) فرموده‌اند: حضرت مهدی (عج) دارای غیبتی است که گروهی در آن مرحله مرتد می‌شوند و گروهی ثابت قدم می‌مانند و اظهار خشنودی می‌کنند. افراد مرتد به آن‌ها می‌گویند: این وعده کی خواهد بود، اگر شما راست‌گو هستید؟ (منظور از وعده، ظهور حضرت مهدی (عج) است) ولی کسی که در زمان غیبت در مقابل اذیت و آزار و تکذیب آن‌ها صبور باشد، مجاهدی است که با شمشیر در کنار رسول خدا (ص) جهاد کرده است. (بحارالانوار جلد 51 صفحه 133)

منبع: سایت عصر ظهور
برگرفته از انجمن: مهدویت

حمیدی (کاربر مهمان)

عالی

حمیدی (کاربر مهمان)

عالی

شهیدزنده (کاربر مهمان)

سوره نساءآیه31 آرزووتوقع بی جادرفضیلت ومزیتی که خدابه آن بعضی رابربعضی داده مکنیدکه هرکه از مردوزن وازآنچه اکتساب کنندبهره مندشوندوهرچه خواهیدازفضل خدادرخواست کنیدنه ازخلق (تابه شما اعطاکند)که خدافیاض وبه همه چیزداناست سوره آل عمران آیه 4 هماناچیزی درآسمان وزمین از خداپنهان نیست5خداست آنکه می نگارد صورت شما رادررحم مادران هرگونه اراده کندخدائی جزآن ذات یکتانیست که به هرکارتواناوداناست سوره سباآیه 47 بگوخدای من حق رابه وحی برمن القامی فرمایدکه اوبه اسرارعوالم غیب آگاهست48بگوحق آمدودیگر باطل دراول وآخرمحوونابوداست 49بگواگرمن گمراه شده ام زیانش برمن است واگرهدایت یافته ام آن به وحی خدای من است که البته(دعای بندگان را)شنوا و(به قلوب خلق)نزدیک است لبیک اللهم لبیک العبدنشانه ظهورامام زمان است کسیکه خبرظهورامام زمان دربهشت زهراتهران داد گفت خبرشهادت شهدایی مثل شهیدهادی وشهید حججی وشهیدسلیمانی وشهیدذوالفقاری راداده اوگفت به شهیدذوالفقاری خبررجعتش داده وبه شهیدذوالفقاری گفته یادمانت نزدیک محل ظهور دربهشت زهراتهران قرارمیگیردوتوجایی که یادمانت است رجعت میکنی نه جایی که خاکسپاری شدی اوگفت برایش رجعت شهدایی مثل شهیدپلارک و شهیدذوالفقاری ودیگران واقع شده است منتظران ظهورامام زمان بشتابیدبسوی محل یادمان شهدای مکه در بهشت زهرا تهران اگرمشتاق ظهورهستید

میانگین (7 رای)

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed