www.montazer.ir
چهارشنبه 2 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 2114
زمان انتشار: 1 مارس 2015
اجرای "کارکردهای اعتقاد به امام غائب(ع)" در پژوهشکده مهدویت

مدیر گروه فرهنگ مهدویت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی از آخرین وضعیت پروژه "کارکردهای اعتقاد به امام غائب(ع)" خبرداد.

اجرای "کارکردهای اعتقاد به امام غائب(ع)" در پژوهشکده مهدویت

به گزارش منتظران منجی از خبرگزاری شبستان،‌ حجت الاسلام ملکی راد با اعلام خبر ارائه طرح اجمالی "کارکردهای اعتقاد به امام غائب(ع)" در پژوهشکده مهدویت، اظهارداشت: اندیشه مهدویت یکی از آموزه­های مهم دین اسلام است که از ظرفیت ­های مطلوبی در زمینه ­های گوناگون اعتقادی و اخلاقی و تربیتی و سیاسی و اجتماعی برخوردار است.کارکردهای این اندیشه هم ناظر به زندگی حال و هم­اکنون است و هم ناظر به آینده است.

وی ادامه داد: این کارکردها را می ­توان بر دو دسته تقسیم نمود:

1. کارکردهای نظری:

منظور از کارکردهای نظری آن دسته از کاکردهایی است که اعتقاد به امام غائب(ع) در حوزه اندیشه و نظر دارد؛ مانند فهم جایگاه امام غائب(ع) و اعتقاد به نقش او در نظام هستی به عنوان واسطه فیض و حجت الهی.

 

2. کارکردهای عملی:

 اعتقاد به امام غائب(ع) علاوه بر کارکرد نظری در بعد عملی نیز دارای کارکردهایی است. این دسته از کارکردها از طرفی ناظر به غیبت امام(ع) است؛ یعنی اعتقاد به امام مهدی(ع) از آن جهت که امام غائب است دارای آثاری است؛ و از طرف دیگر آن آثار تنها به امام مهدی(ع) اختصاص دارد.

مدیر گروه فرهنگ مهدویت ابراز داشت: بدو ن شک شناخت این کارکردها می ­تواند در نگاه به مهدویت به عنوان یک طرح جامع مؤثر بوده باشد، از این رو پروژه "کارکردهای اعتقاد به امام غائب(ع)" در پژوهشکده مهدویت ارائه و تایید شد و اکنون در حال اجرا می باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed