www.montazer.ir
جمعه 4 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 5502
زمان انتشار: 22 اوت 2016
اتصال انقلاب ایران به انقلاب جهانی امام زمان(عج)

استاد محمد شجاعی

اتصال انقلاب ایران به انقلاب جهانی امام زمان(عج)

حضرت امام(ره) بارها اتصال بین انقلاب ایران و ظهور امام زمان(ع) و انقلاب جهانی حضرت را تصریح کردند، بنابراین، ما الان مردم عصر ظهور هستیم و هیچ شکی هم نداریم که انقلاب ما به انقلاب حضرت متصل خواهد شد.

 

هنگام تولد پیغمبر(ص) در مکه، در ایران اتفاقاتی افتاده که حضرت امام(ره) خیلی ظریف آنها را تعبیر کرده اند. در آن هنگام، آتشکده فارس خاموش می شود، کنگره کاخ کسری در ایران می ریزد و دریاچه ساوه خشک می شود، چه ارتباطات عجیب و رمز و رازهایی هست بین این امور؟

   حضرت امام(ره) که اهل گزافه­گویی، مبالغه وافراط نبود و هیجان به او غلبه نمی کرد که چیزی را یک دفعه در سخنانش بگوید. ایشان  با آن بینش عمیق فرمود:وقتی که ۱۴  کنگره از کاخ کسری در زمان تولد پیامبر شکسته می شود، از کجا معلوم که معنی این شکسته شدن این نیست که ۱۴ قرن بعد، بساط ظلم و طاغوت در ایران برچیده خواهد شد.

جبرئیل در دورانی که حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر زنده بودند، دائماً خدمت حضرت(س) می رسیدند و مطالبی را انشاء می کردند و  ایشان در صحیفه­ای به نام صحیفه فاطمیه که هم اکنون در دست حضرت امام زمان(ع) است، می نوشتند.

طبیعی ترین چیزی که ما می توانیم بفهمیم، این است که حضرت زهرا(س) می پرسد که آینده چه خواهد شد و جبرئیل(ع) هم ایشان را نسبت به حوادث آینده آرام می کردند.

   امام خیلی زیبا فرمود، از کجا معلوم که از آن جمله چیزهایی که حضرت جبرئیل به حضرت زهرا(س) عرض کرده، قضیه ایران و ایرانیان و انقلاب اسلامی ایران نباشد.

 حقیقتش را هم که شما نگاه بکنید، تنها کشوری که الان پرچمدار معصومین(ع) است و درآن ذکر مصائب و شادی اهل بیت ع  می شود، ایران است و نمی شود بین ایران و اسلام  فاصله­ باشد.

 

برگرفته از سلسه مباحث ما و امام زمان(علیه السلام)

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed