www.montazer.ir
جمعه 20 سپتامبر 2024
شناسه مطلب: 5792
زمان انتشار: 23 نوامبر 2016
آیا والدین روی فرزندشان بنزین می ریزند و آنها را می سوزانند؟

استاد محمد شجاعی

آیا والدین روی فرزندشان بنزین می ریزند و آنها را می سوزانند؟

برخلاف این تصور که ممکن نیست پدر  و مادری بنزین بریزند روی فرزندانش و آنها را آتش بزنند، برخی از والدین، جاهلانه این کار را انجام می دهند.

استاد شجاعی با تاکید می گوید: بچه هایتان را جهنمی نکنید. اگر دختر و پسرتان گفتند ما مراسم گناه آلود می خواهیم، قبول نکنید. چون با قبول این کار، بچه هایتان را می سوزانید. اگر بچه ای به مادرش بگوید من را آتش بزن، آیا مادر این کار را می کند؟ حتی اگر مادر بی رحمی باشد، این کار را نمی کند. ممکن است دولت بچه شما را بگیرد و بگوید این فرزند شما جنایت کرده و باید سوزانده شود، اعدام شود، اما اگر او را بدهد به دست پدر و مادر، آنها هیچ وقت روی فرزندشان بنزین نمی ریزند و او را نمی سوزانند. اما با این همه، ما دقیقاً همین کارها را با آوردن سی دی مبتذل، با آوردن اینترنت و ماهواره با فرزندان مان می کنیم. بدون هیچ کنترلی این وسایل را در دسترس شان قرار می دهیم.

شما بعنوان والدین باید بلند شوی با فرزندت بروی مغازه و برایش انتخاب کنی. همینطوری پول نده هر چه خواست بخرد. باید مراقبت کنی. آیا شما به فرزندتان مثلا ۵۰ هزار تومان می دهید که برود و گوشت بخرد؟ می گویی: نه. سر بچه کلاه می گذارند؛ خودم باید بروم گوشت بخرم. گوشت یک چیز دیگر است؛ پودر لباسشویی نیست که بگویم از این پودر بخر.

اما همین والدین وقتی غذای روح می خواهد برای فرزندش بخرد، می بینید که چه مزخرفاتی را انتخاب می کند و بچه را آلوده می کند. من چند وقت پیش رفتم خودم یک اسباب بازیِ جنگی گرفتم برای بچه ی خودم که فقط جنگی باشد. علاقه به یک اسباب بازی جنگی داشت. رفتم یک چیز جنگی گرفتم که برای روحیه اش خوب باشد. اما بعد دیدم که وسط همین چیز جنگی چیزی آمد که ما اصلاً فکرش را هم نمی کردیم. چیزی که بنیان تفکر بچه را متزلزل می کند.

پس والدین باید دقت کنند همان گونه که برای غذای طبیعی فرزندان شان دقت می کنند که آلوده نباشد، غذای روح نیز باید پاک باشد.

 

برگرفته از بحث مقام محمود جلسه 11

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed