مؤسسه فرهنگی هنری خیریه
ادب سیزدهم: از آداب شاگرد نسبت به درس، نحوه ورود به جلسه درس است. ص1
آنگاه که شاگرد وارد جلسه درس استاد می گردد، باید با صدای رسا که به گوش همه حاضران جلسه می رسد به آنها سلام و تحیت گوید و سلام و درود گرمتر و صمیمانه تری را اختصاص به استاد تقدیم دارد. ص1
اگر شاگردی بخواهد در مواقع حساس درس، وارد جلسه درس گردد، باید در صورت امکان محلی را انتخاب کند که حق جلسه رعایت شود. ص2
حق جلسه یعنی حق بحث و تحقیق از لحاظ مصونیت آن از عوامل مشغول کننده و پریشان زا ادا گردد. ص2
ادب چهاردهم: رعایت موازین جلوس در جوار معلم. ص2
شاگرد پس از تقدیم سلام نباید هنگام ورود به جلسه درس از روی سرو گردن حاضران گام بردارد تا خود را به استاد نزدیک سازد و در جوار او قرار گیرد. ص2
ادب پانزدهم: رعایت حق اولویت دیگران نسبت به حمل جلوس. ص3
اگر مقام و منزلت و موقعیت شاگرد ایجاب کند که در کنار استاد باشد، باید سعی کند تا خویش را به استاد نزدیک ساخته و در جوار او قرار گیرد ولی عمل او نباید به عنوان سوء ادب و خروج از حدود نزاکت تلقی گردد. ص3
ادب شانزدهم: رعایت ادب و نزاکت نسبت به حاضران جلسه درس. ص5
اظهار ادب نسبت به حاضران جلسه ی درس به منزله ی ادب نگاه داشتن با استاد و ارج نهادن به جلسه است. ص5
شاگردها حق ندارند ه همدیگر جسارتی کنند؛ باید کاملاً به همدیگر ادب داشته باشند. ص5
ادب هفدهم: نباید محل جلوس دیگران را اشتغال کرد. ص6
شاگرد نباید مزاحم هیچ یک از شرکت کنندگان جلسه درس گردد و نباید متوقع باشد که کسی جایش را به او بدهد. ص6
اگر نشستن شاگردی در جای شاگردی دیگر مقرون به مصلحت و فایده برای حاضران جلسه درس باشد، در چنین صورتی اشتغال جای شاگرد دیگر اخلاقاً بلا مانع است. ص7
ادب هجدهم: شاگرد باید در رده حلقه ی درس قرار گیرد؛ نباید بدون نیاز و ضرورت در حلقه درس و یا جلوی شاگرد دیگری جلوس کند. ص7
کلیدواژه ها:
آثار استاد