www.montazer.ir
جمعه 22 نوامبر 2024
شناسه مطلب: 199
زمان انتشار: 29 سپتامبر 2014
آداب تعلیم و تعلم،جلسه 27

آداب تعلیم و تعلم،جلسه 27

چهار دهمین ادب از آداب شاگرد با استاد، آمادگی روحی و ذهنی شاگرد برای درس است. ص1
آنگاه که دانشجو به خواندن درس در حضور استاد سرگرم می گردد، نباید با حالاتی که با وجود آن حالات تحقیق و کاوشهای علمی بر او دشوار می باشد، درس خود را آغاز کند؛ یعنی باید با آرامش درس استاد را گوش کند. ص1
ادب پانزدهم: عدم ایجاد مزاحمت برای اشتغالات استاد. ص2
کار علمی استاد، یاد و ذکر خداست. ص4
ادب شانزدهم: شاگرد نباید مانع استراحت استاد گردد و در مواقع تأخیر کردن استاد، محل درس را ترک نگوید و به انتظار استاد بنشیند. ص4
ادب هفدهم: وقت استاد را نباید در تدریس تعیین نمود؛ کسی که تعیین کننده ی وقت کلاس است، استاد است. ص5
ادب هجدهم: شاگرد در محضر استاد به گونه ای جلوس نماید که نشستن او نمایانگر ادب و نزاکت او باشد. ص6
ادب نوزدهم: شاگرد نباید در محضر استاد به دیوار یا پشتی یا تخت و یا امثال آنها تکیه کند و در جایگاهی جلوس کند که حریم استاد محفوظ بماند و احترام و اظهار ادب به او  رعایت گردد. ص7
ادب بیستم: شاگرد باید مراقب حرکات و رفتار خود در محضر استاد باشد. ص8
یکی از مهمترین وظایف دانشجو این است که با اشتیاق و علاقه به سخنان استاد گوش فرا دهد و نگاهش را در او متمرکز سازد و با تمام وجود به او روی آورد و با دقت به گفته های استاد بیاندیشد و آن را به ذهن بسپارد تا استاد را ناگریز به اعاده سخن نسازد. ص8

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed