www.montazer.ir
جمعه 31 ژانویه 2025
شناسه مطلب: 187
زمان انتشار: 27 سپتامبر 2014
آداب تعلیم و تعلم،جلسه 15

آداب تعلیم و تعلم،جلسه 15

فاجعه علم آموزی این است که علم آموز از اول علم را درست یاد نگرفته و برای غیر عمل یاد گرفته شده است. ص1
آنجایی که ما به دنبال علم به معنای مطلق دانش هستیم، از هر کس می توانیم علم یاد بگیریم؛ اما آنجایی که علم را برای پیمودن مسیرمان و روشنایی قلبمان و واقعاً برای عبودیت می خواهیم، غیر علمای ربانی نمی توانند برای ما روشنایی دل بیاورند. ص1
عالم، طلبه، دانشجو در هر رشته ای اگر اهل عجز و لابه به درگاه خدا نباشد، نمی توانند مسیر علم آموزی را به سلامت تا آخر طی کنند. ص2
علم آموزی بدون تذلل و بدون توسل به اهل بیت :و انوار طیبه و بدون تضرع به درگاه خدا موفق نیست. ص2
کسی که می خواهد حرفهای مقدس بزند، باید در عمل برای این کار مبارزه کند. ص6
همه حرف شیعه همین است که تا قدرت اجرایی و حرف آخر را معصوم یا جانشین معصوم (علیهم السلام) نزند، تبلیغ دین بیهوده است و آن دعوت عامه پیامبر(ص) را نمی تواند پوشش دهد. ص7
اگر نسبت به تظاهرات مذهبی ضعیف شدی و فقط عاشق علم و یادگیری شدی و فکر می کنی که خود علم ذاتاً مطلوب می باشد، مطمئن باش دچار شیفتگی و از خودباختگی و شهوت علمی شدی. ص8
علامت شیفتگی یعنی شهوت علم؛ یعنی علم برای علم. ص8

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed