www.montazer.ir
شنبه 5 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 185
زمان انتشار: 27 سپتامبر 2014
آداب تعلیم و تعلم،جلسه 13

آداب تعلیم و تعلم،جلسه 13

در روایت داریم که علما به واسطه حسد وارد جهنّم می‌شوند.
اگر کسی در علم آموزی آفت‌شناسی کرد علم خود را با عقل پیوند می‌دهد.
در علم باید قوانین اطاعت را یاد بگیریم و به دنبال تسلیم بیشتر باشیم و یاد بگیریم ناخود را بیشتر ضعیف کنیم و خود را قوی کنیم.
کسی که علم را برای غیر عمل یاد می‌گیرد همانند کسی است که پروردگار خود را مسخره کرده است.
رمز پیدایش تفکّرات منحرف و اسلام های بدون حقیقت و صدها اندیشه و مکتب دینی که استخدام صور مقدّس کردند این است که علم آموز از اول علم را درست یاد نگرفته و برای غیرعمل یاد گرفته است.
روایت: «علم را به همان معنای نور که ما استخدام می‌کنیم و از آن برای روشن شدن قلبمان و مسیرمان استفاده می‌کنیم جز از عالم ربّانی آن را نگیرید.»
وقتی علم را برای غیرعمل و غیر عبودیّت یاد گرفتید این علوم اسلامی از عرفان تا اخلاقش و سایر رشته‌هایش کاملاً با دنیا سازگاری پیدا می‌کند و هیچکدام مخالفتی برای شما ایجاد نمی‌کند.
عالم، طلبه و دانشجو در هر رشته‌ای اگر اهل عجز و لابه بر درگاه خداوند نباشد نمی‌تواند مسیر علم‌آموزی را به سلامت تا آخر طی کند.
هر کدام از علوم دنیایی مثل فضانوردی و ... رشد می‌کند به کمالات حیوانی انسان کمک می‌کند ولی به انسانیّت انسان اضافه نمی‌کند
در غرب داستانهایی که می‌نویسند و فیلمهایی که می‌سازند به نوعی گرایش های رفتارگرایانه در علوم و آموزش‌هایشان وجود دارد برای این است که این گمشده آنها است و دارند اسطوره‌سازی و الگوسازی می‌کنند.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed