www.montazer.ir
جمعه 20 سپتامبر 2024
شناسه مطلب: 8624
زمان انتشار: 30 نوامبر 2017
«پیشوای رحمت» و «نجیب ترین» فرد، حضرت رسول صلوات الله علیه است

استاد محمد شجاعی

«پیشوای رحمت» و «نجیب ترین» فرد، حضرت رسول صلوات الله علیه است

یکی از صفات زیبای حضرت رسول خدا صلی‌الله‌علیه و آله این بود که ایشان نجیب ترین فرد در میان مردم بود. یعنی هیچ نقطه ضعفی در تاریخ از او سراغ نداشتند و او را به این کمال می شناختند. برای همین، او در میان آن مردم، برای رسالت برگزیده شد.

پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) «امام الرحمه» است. مردم بدانند آنچه را پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) برای آنها آورده، تحمیل و بار مزاحمت نیست. همه زیبایی و رحمت و کرامت و خیرات است، احکام اسلام هدیه‌ای عظیم برای مردم است و باید توجیه شوند که چگونه از این احکام استفاده کنند. چگونه در این عالم زندگی کنند و برای ابدیت خود چگونه فکر کنند، شارع اسلام چراغی در ظلمات جهان است و طبیبی است که دارو و درمان به همراه دارد. پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) مردم را به صلاح دعوت می کند.

خدا در آیه 107 سوره انبیا فرموده: «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ = و تو را جز رحمتى براى جهانیان نفرستادیم». ما از کنار این آیه ساده رد نشویم. ما فقط تو را به عنوان رحمت برای خلق فرستادیم، همه رحمت و معدن رحمت، وجود پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) است. او رحمت دنیا و آخرت است. اما آیا همه به پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) اینگونه نگاه می‌کنند؟ فکر می‌کنند مسلمانند و دست و پای‌شان بسته است و فکر نمی‌کنند در میان صدها مکتب که افراد را به انحراف و جهنم می‌کشانند، تنها مکتبی نصیب او شده که همه نور و هدایت است، سر در گم نیستند. پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و راه روشن، نور هدایت نصیبشان شده است.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed