www.montazer.ir
جمعه 17 می 2024
شناسه مطلب: 11000
زمان انتشار: 14 دسامبر 2020
«مصلح جهانی» و «مصلح برگزیده» کیست؟

«مصلح جهانی» و «مصلح برگزیده» کیست؟

امام‌زمان علیه‌السلام مصلح جهانی است و همه‌چیز را درست می‌کند. از این‌رو به زائر امام‌حسین علیه‌السلام هم مصلح برگزیده می‌گویند. یعنی خدا زائر امام‌حسین علیه‌السلام را انتخاب کرده و به او اجازۀ آمدن داده است. کربلا و اربعین نشان می‌دهد که خداوند ورای همۀ گناهان و آلودگی‌ها، آن رحمت ویژه‌اش را شامل حال زائر می‌کند و این حاکی از معدن رحمت بودن امام‌حسین علیه‌السلام است.

اثر کار زائر، چه بداند و چه نداند، این است که زمینۀ آمدن مُصلح جهانی را فراهم می‌کند. بنابراین، نام خودش در شمار مُصلحان نوشته می‌شود. زائر چه بداند و چه نداند، عزادار چه بداند و چه نداند، به بقای دین و توسعۀ معارف اسلامی کمک می‌کند. این‌همه جمعیت که می‌آیند، حتی مسیحی یا سنّی، در این نقشه بازی می‌کنند و خدا به هریک سهمی می‌دهد.

به قول آیت‌الله بهجت (رحمه‌الله‌علیه)، ناصبی و کافری هم که اشکی بریزد، سهمی دارد؛ چون روی نقشه کار می‌کند و به نقشه کمک می‌کند. این جمعیت همه برخوردار از رحمت و توجه‌اند؛ چون دین خدا را یاری می‌کنند و موجی در جهان ایجاد می‌کنند که نیروی کافی برای ظهور امام زمان را تأمین می‌کند. امام‌زمان برای ظهورش احتیاج به لشکر دارد. این لشکر دلداده از کجا باید تأمین شود؟ عاشقانی که جهادی و فداکار و جان‌برکف باشند، از کجا باید تأمین شوند؟ از این مجالس.

کجا می‌شود همۀ دشمنی‌ها را از بین برد و تبدیل به صفا و وحدتش کرد؟

باید با کجی‌ها مبارزه کرد. آدمی که این‌همه انحراف می‌بیند و لال است و هیچ تلاشی نمی‌کند، در حالی که می‌تواند با استفاده از درس و علم و سواد و آبرو و استعداد و پولش به اصلاح کجی‌ها کمک کند، چطور ممکن است منتظر حضرت باشد؟! «أین»های دعای ندبه را که می‌گوییم، باید خودمان آدمی مبارز برای برطرف‌کردن کجی‌ها و انحرافات باشیم.

اگر وجودمان برای برطرف‌کردن کجی‌ها و انحرافات، در سطح خانواده و محل و شهر و کشور و در سطح بین‌الملل، خاصیت داشته باشد، آنگاه ما نیز یکی از سربازان و هم‌چادرهای حضرت خواهیم شد. «أین» که می‌گوییم، باید دنبال عمل هم باشیم.

 

برگرفته از کتاب «قُوت جان» امام حسین علیه‌السلام و اربعین، امام زمان عجل الله فرجه الشریف

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed