www.montazer.ir
چهارشنبه 15 می 2024
شناسه مطلب: 5329
زمان انتشار: 10 ژولیه 2016
«خودنمایی و حرکات تحریک آمیز» پیروی از زنان دوران جاهلیت است

استاد محمد شجاعی

«خودنمایی و حرکات تحریک آمیز» پیروی از زنان دوران جاهلیت است

«حركات و اعمال تحريك ‏آميز» و «خودنمايى و دل فريبى» براى نامحرم، از مواردى هستند كه قرآن و معصومین (علیه السلام) زن‏ها را از آن منع كرده‏ اند. قرآن می فرماید:« و َقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَ لَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى= در خانه‏ هاى خود بمانید و مثل زنان جاهليّت نخستين [قبل از بعثت] خودنمايى نكنيد. (احزاب/33)»

* پوشیدن کفش هایی که هنگام راه رفتن، صدای زیادی تولید می کنند، توجه دیگران را به پای زن و خود زن جلب می نماید. قرآن می فرماید: « وَ لا یَضرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ = مبادا زنان پاى خود را به زمین بكوبند تا آن‏چه از زینتشان پنهان است، ظاهر شود. (نور/31)» علاوه براین، پوشیدن جوراب های نازک و بدن نما باعث جلب توجه نامحرم می شود.

* رعایت نکردن حجاب در مواردی که هنگام بالا رفتن و پایین آمدن از پله، سوار شدن به اتومبیل یا موتورسیكلت، خم شدن و یا حالت‏ هاى دیگر، بدن زنان را نمایان می کند.

* بعضى از خانم‏ هاى چادرى، به بهانه این‏كه چادر به سر دارند، در زیر چادر لباس‏هایى مى‏ پوشند كه در صورت عقب رفتن چادر، بدن و زینت ‏هاى آنان آشكار مى ‏شود، مثلاً به هنگام وزش باد، زمانى كه در اثر لغزشِ پا، به زمین مى‏ خورند، موقع خرید، به دست گرفتن وسیله‏ اى، بغل گرفتن كودك، سوار شدن به اتومبیل، نوشتن و ... كه خانم‏ها به خوبى نمى‏ توانند چادر خود را نگه دارند. اینها از مصادیق خودنمایی و به رخ كشیدن زیبایى‏ هاى طبیعی و تصنعی (مثل زیبایى صورت و مو، لباس و زیور آلات و ...) است که باعث به فساد کشیدن زن و جامعه می شود. خودنمایی و حرکات تحریک آمیز از دستاویزهای شیطان است.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed